Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Ford F-150 Lightning godnym przeciwnikiem Cybertrucka, przynajmniej na papierze. Będzie się działo!

Ford zaskakuje. W przeciwieństwie do europejskich producentów zaprezentował samochody, które – jak się zanosi – będą walczyć z Teslami jak równy z równym. Najpierw Mustang Mach-E podjął rękawicę rzuconą przez Teslę Model Y, teraz Ford F-150 Lightning przymierza się do pojedynku z Cybertruckiem. Na razie na papierze, ma się rozumieć.

Ford F-150 kontra Cybertruck – działa wymierzone, pociski odpalone

Zacznijmy od ceny: Ford F-150 Lightning ma startować od 39 974 dolarów netto w najbardziej podstawowej wersji. Cena Cybertrucka? 39 900 dolarów. Napęd? W elektrycznym F-150 zawsze napęd na obie osie. W Cybertrucku? Najtańsza wersja będzie miała napęd tylko na tył.

Moc F-150 Lightning? 318 kW (432 KM) w najsłabszej wersji i 420 kW (571 KM) oraz 1 051 Nm momentu obrotowego. W Cybertrucku? Nieznana, ale wiemy, że przyspieszenie najsłabszego wariantu RWD pickupa Tesli do 97 km/h potrwa 6,5 sekundy. Najszybszy Cybertruck osiągnie 97 km/h w niecałe 3 sekundy, najszybszy F-150 – w niecałe 4 sekundy. Imponujące osiągnięcia, jeśli wziąć pod uwagę, że rozpędzamy się kioskiem „Ruchu” na kołach!

Elektryczny pickup Forda nie odbiega też od Tesli, gdy chodzi o zasięg. Wariant Standard Range zaoferuje nabywcy 230 mil / 370 kilometrów, wariant Extended Range – 300 mil / 480 kilometrów. Cybertruck? Niewiele więcej, ponad 250 mil / 400 kilometrów w wariancie RWD i ponad 300 mil / 480 kilometrów w wersji AWD.

Ford ma jeszcze kilka innych zalet, których nie posiada pickup Tesli. Jedną z najważniejszych może być wzornictwo, od lat takie samo, klasyczne i praktyczne. Cybertruck z kolei to samochód nie z tego świata, wybitnie awangardowy, wymagający przyzwyczajenia. Tego pierwszego oglądamy (w starszych wcieleniach) w praktycznie każdym amerykańskim filmie, ten drugi zapewne będzie miał darmową kampanię reklamową na powierzchni Księżyca czy Marsa.

A to nadal nie koniec: Ford chwali się, że F-150 Lightning pozwoli na „zasilenie amerykańskiego domu przez trzy dni„, czyli będzie miał gniazdka potrafiące oddać do 9,6 kW mocy (źródło). Tesla wspominała o możliwości ładowania przewożonego na skrzyni ładunkowej quada, nie jest jednak jasne, jak miałoby się ono odbywać. Elektryczny Ford ma być najmocniejszym pickupem w historii firmy, tak jak Ford Mustang Mach-E ma być jednym z najszybszych Mustangów w historii. Cybertruck Tesli…? Trudno powiedzieć.

Pojemność akumulatorów F-150? Ford nie podał żadnych liczb, wiemy natomiast, że będą to dwie niezależne baterie, które będzie można ładować z mocą 150 kW przy prądzie stałym (15->80 procent w 41 minut) lub do 19,2 kW (240 V, 80 A) przy prądzie przemiennym. Na amerykańskim rynku będzie to prawdopodobnie najszybciej ładujący się samochód z punktu AC, nie licząc starszych Tesli Model S i X.

Dostawy elektrycznego pickupa Forda wystartują w połowie 2022 roku. Dostawy Cybertrucka mają ruszyć kilka miesięcy wcześniej, pod koniec roku 2021. Jeszcze wcześniej do nabywców zacznie docierać Rivian R1T, klasyczny wzorniczo, konkurencyjny technologicznie pickup Riviana.

Elektryczny Ford F-150 będzie mógł ciągnąć przyczepy o wadze od 900 kilogramów w wersji z mniejszą baterią aż do 4,5 tony w wariancie XLT z większą baterią i pakietem „Max Trailer Tow” (c) Ford

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version