Ford i Deutsche Post DHL Group podpisały porozumienie, w ramach którego amerykański producent dostarczy ponad 2 000 elektrycznych samochodów dostawczych oddziałom DHL Group na całym świecie. W Polsce z kolei do końca 2022 roku do InPostu ma dotrzeć 100 egzemplarzy Forda E-Transita. Wszystko po to, by obniżyć koszty eksploatacji taboru pojazdów lub zmniejszyć emisyjność przedsiębiorstwa.

DUŻY popyt na elektryczne auta dostawcze Forda

Dotychczas mieliśmy do czynienia z dziwaczną sytuacją, w ramach której producenci spalinowych aut dostawczych pokazywali elektryki z mikroskopijnymi bateriami wystarczającymi na pokonanie stu-stu kilkudziesięciu kilometrów. Najbardziej upartych klientów odstraszano wysokimi cenami. W domyśle: żeby nie psuć sobie spalinowego biznesu, który przecież tak dobrze funkcjonował…

Impas starają się przełamać Fiat i Ford, którzy wyposażyli e-Ducato i E-Transita Custom w baterie o pojemności aż ~79 (74) kWh – największe dostępne na rynku w autach dostawczych. Wygląda na to, że kolejne przedsiębiorstwa doceniają ten ruch. Deutsche Post DHL Group zdecydowało się na zakup od Forda ponad 2 000 elektrycznych samochodów dostawczych, w tym E-Transitów (bateria ~72 (67) kWh). Pojazdy zostaną dostarczone z oprogramowaniem E-Telematics, które ułatwia zarządzanie taborem i obniża jego koszty. Drugim dodatkiem będą systemy ładowania Ford Pro, dzięki którym DHL Group nie będzie musiało szukać osobnej firmy do montażu punktów ładowania.

Elektryczne samochody dostawcze Forda, które mają trafić na rynek do 2024 roku. Niektóre z nich będą wykorzystywane w taborze DHL Group

Pierwsze E-Transity trafiły już do odbiorcy i zaczęły normalną pracę. Funkcjonują w roli vanów do przewozu przesyłek ekspresowych na terenie Belgii, Bułgarii, Czech, Holandii, Niemiec, Luksemburga, Zjednoczonego Królestwa i Meksyku. Modele przekonały do siebie również właścicieli InPostu. Firma do końca roku odbierze 100 egzemplarzy E-Transita, czym powiększy tabor elektryków do 480 pojazdów. Rafał Brzoska, prezes InPostu, zapowiada, że w 2023 roku liczba wszystkich elektryków osiągnie 1 000 samochodów.

Firma kurierska zdecydowała się na samochody z białym nadwoziem L3 i 12 metrami sześciennymi przestrzeni ładunkowej.

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:

Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.

Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]