Nowy Fiat E-Doblo Van (właściwie: E-Doblò Van) trafił do oferty Fiata. Samochód nie różni się zbytnio od swojego brata-bliźniaka z koncernu Stellantis, którym jest Citroen e-Berlingo. Obydwa auta dysponują baterią o pojemności 50 (45) kWh i silnikiem o mocy 100 kW/136 KM napędzającym przednie koła. Producent obiecuje do 280 jednostek zasięgu WLTP, do 239 kilometrów realnie w trybie mieszanym.

Nowy Fiat E-Doblo Van

Fiat E-Doblo Van jest trzecim po Fiacie e-Scudo i Fiacie e-Ducato elektrycznym samochodem dostawczym w gamie Fiata. Jest jednocześnie modelem najmniejszym. Producent chwali się, że dzięki funkcji Magic Cargo, auto może mieć do 4,4 metra sześciennego przestrzeni bagażowej (2 europalety), przewiezie przedmioty o długości do 3,4 metra, a jego ładowność wynosi do 800 kilogramów (wariant spalinowy: do 1 tony). W kabinie samochodu znajduje się schowek pod fotelem pasażera, jest też składany stolik, który umożliwia rozłożenie jedzenia lub laptopa.

Elektryczny Fiat Doblo oferuje wspomniane do 280 jednostek WLTP zasięgu, prądem stałym może być ładowany z mocą do 100 kW, dzięki czemu powinien uzupełnić baterię do 80 procent w 30 minut. Producent nie wspomina o ładowarce pokładowej, jednak idąc śladem e-Berlingo możemy wnioskować, że jest ona 3-fazowa i obsługuje moc do 11 kW.

Nowy Fiat E-Doblo Van może być wyposażony w czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Ciekawostką jest opcjonalny wyświetlacz przezierny (HUD), który raczej trudno spotkać w tej klasie aut. Auto powstaje w hiszpańskiej fabryce Stellantis w Vigo.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: