Volkswagen wykorzystał lato do zmodyfikowania linii produkcyjnych w fabryce w Hanowerze (Niemcy). Od 2021 roku ma z niej wyjeżdżać nowy Multivan T7 w wariancie spalinowym i hybrydowym, a od 2022 roku bazujący na płycie podłogowej MEB elektryczny Bulli nowej generacji – Volkswagen ID. Buzz. Usunięto natomiast działy zajmujące się Amarokiem.

Volkswagen ID. Buzz w ofercie za dwa lata

Zakłady w Hanowerze już dziś produkują Volkswagena Transportera T6.1. Tego samego, który w elektrycznym wariancie Multivan miał się pojawić w sprzedaży jesienią 2019 roku, by zaoferować 260-270 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Nie pojawił się.

> Elektryczny Volkswagen Multivan 6.1 w sprzedaży jesienią 2019. Zasięg? 400 km NEDC. W końcu!

Teraz plany są jednoznaczne: nowy Multivan T7 ma wkrótce trafić do produkcji, ale w wersji spalinowej i hybrydowej. Edycją czysto elektryczną będzie dopiero Volkswagen ID. Buzz, który wyjedzie z fabryki w roku 2022. Aby przygotować się na produkcję samochodu, zmodyfikowano linie montażowe serii T oraz usunięto lakiernię, sekcję zajmującą się nadwoziem i odpowiadającą za składanie Volkswagena Amaroka.

Volkswagen ID. Buzz to elektryczny van marki zbudowany na platformie MEB. Ma dysponować 7-8 miejscami i baterią o pojemności od 77 (82) kWh, a maksymalnie nawet 111 kWh. Dzięki niej auto powinno przejeżdżać 400, 500 i więcej kilometrów na jednym ładowaniu. Zgodnie z wczesnymi zapowiedziami ID. Buzz miał się ładować z mocą do 125 kW, jednak spodziewamy się, że przy największej baterii rozpędzi się do 150-180 kW.

Bateria tej wielkości ma zostać zastosowana również w Volkswagenie ID. Vizzion, choć trzeba dodać, że od czasu prezentacji tego ostatniego w listopadzie 2019 roku wzmianka o tej pojemności więcej się nie pojawiła.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.4]