ExxonMobil opublikował raport Outlook for Energy, w którym poruszył między innymi temat zapotrzebowania na ropę naftową przez różne sektory transportu. Według autorów opracowania, w sektorze samochodów osobowych i najmniejszych aut dostawczych, zapotrzebowanie na paliwa będzie rosło do około 2025 roku – a później zacznie spadać.

Światowe zapotrzebowanie na ropę naftową

Wykres na górze prezentuje dzienne zapotrzebowanie na ropę naftową w milionach baryłek ropy naftowej dziennie. Według danych ExxonMobil, absolutnym liderem konsumpcji paliw jest dziś transport drogowy: osobowy (samochody osobowe plus lekkie auta dostawcze, ang. light duty) i ciężarowy (ciężarówki, ciągniki siodłowe, ang. heavy duty). Znacznie mniej potrzebujemy w lotnictwie (aviation), transporcie morskim (marine) i na kolei (rail).

> Jak idzie produkcja Tesla Model 3? Musk: 2,5 tysiąca sztuk tygodniowo na koniec marca

Zużycie paliw (ropy naftowej) przez najlżejszy transport będzie mocno rosło do 2020 roku, później zwolni, a zatrzyma się w okolicy 2025 roku. Od tego momentu zacznie spadać – to będą efekty zastępowania samochodów spalinowych elektrycznymi oraz wprowadzania coraz ostrzejszych norm emisji.

W ciężkim transporcie podobna sytuacja nie wydarzy się przed 2040 rokiem – wszystko za sprawą zapotrzebowania generowanego przez rosnący handel (przewóz towarów).

> Hamowanie regeneracyjne / „e-Pedal” w BMW i3 i innych elektrykach – czy Leaf (2018) też zapali światła STOP?

Warto poczytać: Outlook for Energy: A View to 2040

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Nissan vs Tesla: Leaf poradzi sobie z Modelem 3?

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: