Daimler ogłosił, że nowa generacja Mercedesa eSprintera będzie powstawała na innej platformie. Firma chce wydać na nią 350 milionów euro (równowartość 1,6 miliarda złotych), ma ona wejść do seryjnej produkcji przed 2025 rokiem, dowiedział się Automobilwoche.

Nowa platforma dla znacznie większych pojemności baterii?

Oferowane obecnie warianty Mercedesa eSprintera bazują na podwoziach modeli spalinowych. Siłą rzeczy nie są to rozwiązania optymalne, ponieważ zaprojektowano je z myślą o zupełnie innym zespole napędowym. Widać to choćby po pojemnościach baterii: eSprinter dostępny jest z akumulatorami 41 lub 55 kWh, które oferują odpowiednio 120 lub 168 jednostek zasięgu NEDC.

Producent nie zdecydował się na sprzedaż samochodów w Stanach Zjednoczonych, bo ich zasięgi są niewystarczające nawet w przypadku transportu obsługującego wyłącznie tereny miejskie.

Nowa platforma EVP (Electric Versatility Platform, pol. Elektryczna Platforma do Wszechstronnych [Zastosowań]), ma pozwolić na trzy różne pojemności baterii i dwa rozstawy osi. Zostanie zaprojektowana jako, nomen omen, platforma (ang. flatbed), na której będzie można zastosować wybraną nadbudowę (źródło). Dzisiejszy eSprinter sprzedawany jest tylko w jednej postaci: jako auto z zamkniętą skrzynią ładunkową i wysokim dachem.

Mercedes eSprinter nowej generacji zbudowany na platformie EVP będzie miał napęd na tył, dwa różne rozstawy osi i trzy pojemności baterii (c) Mercedes / Daimler

Nieoficjalnie mówi się, że najwyższa dostępna pojemność akumulatorów przekroczy 100 kWh, co oznaczałoby, że auto mogłoby pokonywać 300 i więcej kilometrów na jednym ładowaniu (źródło). Seryjna produkcja modeli zbudowanych w oparciu o EVP ma wystartować „przed rokiem 2025”, ale biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie na zeroemisyjny transport, spodziewajmy się nowej generacji eSprintera w okolicy 2023 roku, może nawet nieco wcześniej.

Dodajmy, że Mercedes ma już jednego vana, który oferuje spore zasięgi. To osobowy Mercedes EQV wyposażony w baterię o pojemności 90 (100) kWh. Auto dostępne jest w Polsce w cenie od 339 480 złotych, jest więc o ponad 75 procent droższe niż spalinowy Mercedes V-klasy z silnikiem Diesla.

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:

Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.

Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]