General Motors zaprezentowało nowe wcielenie Hummera – model GMC Hummer EV, który będzie konkurował z Cybertruckiem Tesli i Rivianem R1T. Produkcja samochodu ma wystartować jesienią 2021 roku, jako pierwszy do oferty trafi najdroższy wariant Edition 1 startujący od 112 595 dolarów.

GMC Hummer EV: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Najmocniejszy i najdroższy GMC Hummer EV Edition 1 na papierze oferuje nabywcy „ponad 350 mil” (560 kilometrów) zasięgu dzięki baterii Ultium o pojemności 200 kWh. Auto będzie posiadało 746 kW (1 014 KM, 1 000 bhp) mocy i prawie 15 600 Nm momentu obrotowego, które pozwolą mu na rozpędzenie się do 97 km/h w około 3 sekundy (źródło). Koła napędzane będą trzema silnikami (e4WD). Tyle samo silników ma mieć Cybertruck Tri Motor, jeden więcej znajdziemy w Rivianie R1T.

Instalacja Hummera EV będzie 800-woltowa, auto ma się ładować z mocą 350 kW. Dziś ten poziom obiecuje tylko Porsche w Taycanie, nie osiągnął go natomiast jeszcze żaden seryjnie produkowany samochód.

Hummer EV: ceny i dostępność

Elektryczny Hummer Edition 1 ma startować od 112,6 tysiąca dolarów netto, będzie zatem o ponad 60 procent droższy niż Cybertruck Tesli:

Jesienią 2022 roku ma trafić do oferty wariant Hummer EV3X kosztujący od 99 995 dolarów netto (300+ mil / 480+ km zasięgu), wiosną 2023 roku Hummer EV2X startujący od 89 995 dolarów netto (300+ mil / 480+ km zasięgu), a wiosną 2024 roku najtańszy model Hummer EV2, który będzie kosztował od 79 995 dolarów netto (źródło). Innymi słowy: cenową walkę z Cybertruckiem i Rivianem R1T General Motors podejmie mniej więcej za 3 lata.

Elektryczny pickup GMC ma być wyposażony w adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie i pozwalać na skręty kół w przedniej i tylnej osi. Ta ostatnia funkcja pozwoli między innymi na Tryb Kraba, czyli wjazd bokiem w ciasną przestrzeń.

https://www.youtube.com/watch?v=VvX3959EjuM&feature=emb_title

GMC Hummer EV ma posiadać również system jazdy półautonomicznej o nazwie SuperCruise (abonament na trzy lata), mechanizm kamer patrzących z poziomu podwozia (UltraVision) w celu poprawienia widoczności i wzmocnione podwozie. Z przodu udało się wygospodarować miejsce dla całkiem pokaźnego bagażnika:

Oto „premiera” samochodu w postaci krótkiego klipu reklamowego:

https://www.youtube.com/watch?v=MjMhZKmHKGk&feature=emb_title

A oto szczegółowy opis auta na kanale Engineering Explained:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: