Podczas targów motoryzacyjnych w Birmingham Grupa PSA oficjalnie zaprezentowała elektryczne wersje Citroena Jumpera i Peugeota Boxera. Samochody będą dostępne w czterech wariantach długości, ich zasięgi mają wynieść 225 km NEDC dla L1 i L2 oraz 270 km dla L3 i L4. Co powinno oznaczać 150 lub 180 kilometrów realnego zasięgu na jednym ładowaniu.

Grupa PSA zapowiada pełną elektryfikację aut dostawczych. W 2019 Jumper Electric i Boxer Electric

Inżynierowie od elektryfikacji nie mają łatwo z samochodami dostawczymi. Auto osobowe zawsze można spróbować obniżyć, uczynić je bardziej opływowym, zaokrąglić. Tymczasem samochód dostawczy musi mieć dużą skrzynię ładunkową i ładowność, co przekłada się na dużą powierzchnię czołową i sporą masę do rozpędzenia.

Większe opory do pokonania oznaczają większą baterię, a ta powoduje wzrost ceny elektrycznego dostawczaka. W 2019 roku, gdy Tesla Model S Long Range zbliża się do 600 kilometrów realnego zasięgu, auta dostawcze oferują ledwie sto kilkadziesiąt kilometrów, a ich producenci celują najpierw w pracę na „ostatniej mili”, czyli krótkich kursach po okolicy.

Citroen Jumper Electric i Peugeot Boxer Electric/e-Boxer mają zaoferować 225 i 270 km NEDC, co przekłada się na około 150 i 180 km w rzeczywistości. Samochody mają być produkowane we włoskiej fabryce Val di Sangro, a ich elektryfikacją zajmie się zewnętrzny partner, BD Auto.

> Renault EZ-Flex – mały elektryczny samochód dostawczy do miasta

Obydwa samochody zadebiutują jeszcze w tym, 2019 roku. W 2020 roku dołączą do nich Peugeot e-Expert i Peugeot e-Traveller, Citroen Dispatch Electric i Citroen SpaceTourer Electric oraz Opel e-Vivaro i e-Vivaro Life. Peugeot Partner Electric oraz Citroen Berlingo Electric trafią na rynek w roku 2021. Przedstawiciel Grupy PSA obiecał, że cała gama samochodów dostawczych koncernu zostanie „wkrótce” zelektryfikowana.

Ilustracje: (c) PlanetAuto, (c) Grupa PSA

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4]