Pod koniec czerwca w Berlinie ruszył największy na świecie carsharing samochodów elektrycznych: Volkswagen WeShare. W jego skład wchodzi aż 1,5 tysiąca e-Golfów. Jednak członek zarządu Volkswagena zdradza już dziś, że to dopiero początek – w 2020 firma wejdzie do Pragi i Hamburga.
Największy carsharing samochodów elektrycznych na świecie: VW WeShare
Volkswagen WeShare liczy obecnie 1,5 tysiąca elektrycznych e-Golfów, które przemieszczają się po ulicach Berlina. Na początku 2020 roku flota zostanie powiększona o 500 VW e-Upów oraz pierwsze egzemplarze VW ID.3. Producent wejdzie ponadto do Hamburga oraz – z marką Skoda – do Pragi.
> Samochody elektryczne Forda na platformie MEB Volkswagena [Reuters]
Auta dostępne są obecnie w promocyjnej cenie 19 eurocentów za minutę. Od września cena ma zostać ustabilizowana na normalnym poziomie 29 eurocentów, czyli równowartość 1,24 złotego za minutę. Po uwzględnieniu różnic w stawkach podatku VAT odpowiadałoby to w Polsce stawce 1,28 zł/min.
To dziś największy na świecie carsharing z samochodami czysto elektrycznymi. Na drugim miejscu znajduje się sieć w Madrycie, która liczy 650 Renault Zoe. Trzecią pozycję zajmuje Warszawa z 500 egzemplarzami BMW i3.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: mamy wrażenie, że to jeden z lepszych sposobów na zagospodarowanie samochodów, które wychodzą już ze służby. W przyszłości elektryczne carsharingi mogą być również metodą na przedłużenie życia bateriom, które w trzecim (następnym) kroku powędrują do magazynów energii, by w końcu trafić do recyklingu.