Volvo Trucks oficjalnie zaprezentowało swoją pierwszą elektryczną ciężarówkę. Samochód jest o tyle ciekawy, że daje nam wgląd w możliwości techniczne dużych pojazdów dostawczych napędzanych silnikami elektrycznymi.
Elektryczne Volvo: wszystko, co wiemy
Ciężarówka Volvo została zbudowana na bazie doświadczeń zdobytych przez segment Grupy Volvo zajmujący się konstrukcją elektrycznych autobusów. Do końca I kwartału 2018 roku Volvo Buses sprzedało ponad 4 000 takich pojazdów. Niewykluczone więc, że zestawy baterii i silników w ciężarówkach Volvo będą pochodziły właśnie z autobusów firmy.
> Elon Musk: Parametry Tesla Semi? Mogą być jeszcze lepsze za tę samą cenę
Dopuszczalna masa całkowita (dmc) elektrycznej ciężarówki Volvo to 16 ton. Pojazd napędzany jest jednym silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 252 koni mechanicznych (KM) i momencie obrotowym 425 niutonometrów (Nm). Za przechowywanie energii odpowiada od 2 do 6 modułów baterii o łącznej pojemności 100-300 kWh, które pozwalają na zasięg do 300 kilometrów na jednym ładowaniu.
Elektryczna ciężarówka obsługuje ładowanie z mocą do 150 kW przez złącze CCS Combo 2; do pełna ładuje się w 1-2 godziny. Alternatywne rozwiązanie to ładowanie normalne (półszybkie) z użyciem gniazda Type 2.
Pierwsze dwa pojazdy będą testowane przez firmę recyklingową Renova oraz transportową TGM.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|