Volvo Trucks oficjalnie zaprezentowało swoją pierwszą elektryczną ciężarówkę. Samochód jest o tyle ciekawy, że daje nam wgląd w możliwości techniczne dużych pojazdów dostawczych napędzanych silnikami elektrycznymi.

Elektryczne Volvo: wszystko, co wiemy

Ciężarówka Volvo została zbudowana na bazie doświadczeń zdobytych przez segment Grupy Volvo zajmujący się konstrukcją elektrycznych autobusów. Do końca I kwartału 2018 roku Volvo Buses sprzedało ponad 4 000 takich pojazdów. Niewykluczone więc, że zestawy baterii i silników w ciężarówkach Volvo będą pochodziły właśnie z autobusów firmy.

> Elon Musk: Parametry Tesla Semi? Mogą być jeszcze lepsze za tę samą cenę

Dopuszczalna masa całkowita (dmc) elektrycznej ciężarówki Volvo to 16 ton. Pojazd napędzany jest jednym silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 252 koni mechanicznych (KM) i momencie obrotowym 425 niutonometrów (Nm). Za przechowywanie energii odpowiada od 2 do 6 modułów baterii o łącznej pojemności 100-300 kWh, które pozwalają na zasięg do 300 kilometrów na jednym ładowaniu.

Elektryczna ciężarówka obsługuje ładowanie z mocą do 150 kW przez złącze CCS Combo 2; do pełna ładuje się w 1-2 godziny. Alternatywne rozwiązanie to ładowanie normalne (półszybkie) z użyciem gniazda Type 2.

Pierwsze dwa pojazdy będą testowane przez firmę recyklingową Renova oraz transportową TGM.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: