Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

DHL Express zamawia 12 samolotów elektrycznych Alice. Testy jeszcze w tym roku

DHL Express i Eviation ogłosiły zawiązanie kontraktu, w ramach którego Eviation, startup zajmujący się samolotami elektrycznymi, dostarczy firmie logistycznej 12 egzemplarzy modelu Alice. Będzie to wersja przystosowana do transportu przesyłek, bez okien w kadłubie i przestrzenią bagażową zamiast kabiny osobowej.

Samoloty elektryczne w DHL Express

Najnowsza wersja samolotów Alice, która zostanie dostarczona DHL Express-owi, będzie posiadała dwa silniki Magnix Magni650 o mocy 634 kW (832 KM) oraz baterię o pojemności 820 kWh ważącą 3,72 tony. Szybkość przelotowa ma wynieść 407 km/h (220 węzłów), zasięg na baterii to 815 kilometrów (440 mil morskim, nmi). Ta ostatnia informacja jest o tyle intrygująca, że sugeruje, że samoloty elektryczne Alice zużywają podczas lotu nieco mniej energii niż 12-metrowe autobusy elektryczne.

Zgodnie z informacją podaną przez DHL Express i cytowaną przez portal Electrek, samoloty mogą być pilotowane przez jedną osobą i przewiozą 1 200 kilogramów ładunku. Szybkość ładowania wynosi do 30 minut na godzinę lotu, co też jest interesujące, bo oznacza w najgorszym razie uzupełnianie zasięgu z szybkością około +800 km/h.

Nowy nabytek DHL Express ma być wykorzystywany na tych samych trasach, na których latają samoloty z klasycznymi silnikami – oczywiście w ramach możliwości (zasięgu). Testy 12 egzemplarzy Alice rozpoczną się jeszcze w tym roku, natomiast odbiory i start normalnego funkcjonowania samolotów elektrycznych ma się rozpocząć w 2024 roku. Nie wiadomo, czy DHL Express zdecyduje się na zamówienie większej liczby statków powietrznych, ale to niewykluczone ze względu na walkę operatora logistycznego o obniżanie emisji.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version