Niemiecki operator pocztowo-logistyczny, Deutsche Post DHL Group, postanowił zakończyć produkcję StreetScootera, elektrycznego samochodu dostawczego. Produkcja aut okazała się nieopłacalna i przynosiła regularne straty. Firma StreetScooter została kupiona przez operatora w 2014 roku.

StreetScooter bez przyszłości, do taboru będą kupowane inne elektryki

Deutsche Post DHL Group twierdzi, że nie planowała rozszerzania działalności o produkcję samochodów. Zakup StreetScootera sześć lat temu był efektem braku wyboru na rynku elektrycznych dostawczaków. Żaden z producentów samochodów nie kwapił się wtedy do produkcji zeroemisyjnych aut, które spełniałyby wymogi operatora.

W 2019 roku Deutsche Post DHL kupiło od swojej firmy-córki dziesięciotysięcznego StreetScootera. Kilka tysięcy sztuk sprzedano też innym firmom. Jednak według danych Bloomberga, tylko w 2019 roku firma przyniosła około 100 milionów euro (równowartość ponad 430 milionów złotych) strat. Dlatego jeszcze w tym, 2020 roku, linie produkcyjne zostaną zamknięte – co oznacza, że uśmiercone zostają dwa mniejsze modele, StreetScooter Work i Work L.

> Elektryczne StreetScootery – kurierzy BARDZO niezadowoleni z samochodów

Nie jest do końca jasne, co stanie się z linią produkcyjną StreetScootera Work XL, która była w całości obsługiwana przez Forda w fabryce Forda w Kolonii (Niemcy).

Operator zadeklarował, że będzie na razie wykorzystywał istniejące StreetScootery, ale docelowo planuje rozbudowę taboru z wykorzystaniem aut zewnętrznych producentów.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 3.8]