Czy komórki rozpraszają kierowców podczas jazdy i prowadzą do wypadków na drogach? Czy zakaz rozmów przez telefon komórkowy przy uchu jest słuszny? Dane amerykańskiego Departamentu Transportu nie pokazują wyraźnej korelacji między jednym i drugim zjawiskiem.
Co powoduje wypadki na drogach
Zaprezentowany na górze wykres pochodzi z raportu amerykańskiego Departamentu Transportu. Niebieskie punkty pokazują całkowitą liczbę zgonów w wypadkach drogowych, czarne czworokąty – liczbę zgonów w wypadkach na 100 milionów mil przejechanych przez kierowców. Obydwa wykresy mniej lub bardziej wyraźnie idą w dół.
Portal TorqueNews zaznaczył na tych wykresach momenty wprowadzenia na amerykański rynek pierwszych komórek (bordowa strzałka), BlackBerry (zielona strzałka) i smartfonów/iPhona (czarna strzałka).
> Nissan Leaf GT czy Leaf Nismo – która wersja sportowa trafi na rynek?
Ciekawa jest zwłaszcza ta ostatnia sytuacja, w której powszechna dostępność smartfonów zbiega się z wyraźnym spadkiem liczby zgonów w wypadkach drogowych. Jednocześnie – tego nie widać na wykresie – w latach 2009-2016 wzrosła o 30 procent liczba zgonów pieszych, którzy, można domniemywać, wchodzili pod samochody zapatrzeni w ekran telefonu.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|