Czeskie MW Motors (MWM) ogłosiło chęć wprowadzenia na rynek UAZ-a w wersji elektrycznej. Ma to być konwersja, ale firma współpracuje bezpośrednio z producentem, aż do poziomu wykorzystywania jego fabryk na etapie wytwarzania samochodu. Model ma nosić nazwę Spartan / MWM Spartan.
Spartan – elektryczny UAZ dla osób, które nie potrzebują wygód
Firma nie chwali się żadnymi parametrami technicznymi samochodu oprócz pojemności baterii: ma ona mieć od 56 do 90 kWh, prawdopodobnie w zależności od potrzeb nabywcy. Przy samochodzie o takich kształtach i takich kołach akumulatory powinny wystarczyć na przejechanie 200-350 kilometrów na jednym ładowaniu.
Wystarczy, żeby mieć dość. 🙂
Auto skierowane jest do fanów off-roadu, entuzjastów napędu 4×4, pracowników leśnych i kopalni, a także rolników. Odbiorca jest więc zbliżony do tego, o którym myślą twórcy polskiego Sokoła 4×4 bazującego na Land Roverze:
> Polski samochód elektryczny Sokół 4×4: baza z Land Rovera, bateria 85 kWh, moc 272 KM
Spartan jako bazę wykorzystuje model UAZ 469 Hunter. Czeska firma utrzymuje, że przy konwersji współpracuje z producentem i dokonuje jej w fabryce aut w Uljanowsku (Rosja). Prace wykończeniowe mają miejsce w zakładach MWM w Czechach, elektryczne UAZ-y mogą być więc przygotowywane na zamówienie, bez konieczności inwestowania w linie montażowe.
Cena Spartana nie została ujawniona, MW Motors sygnalizuje tylko, że będzie „przystępna”. Do Wielkiej Brytanii auto ma trafić już w drugim kwartale 2020 roku – czyli w ciągu najbliższych miesięcy. Na pozostałych europejskich rynkach auto powinno się pojawić później, ale też w 2020 roku.
MW Motors znane jest z jeszcze jednego projektu. To Luka EV, elektryczna osobówka zaprezentowana w 2018 roku: