Na Twitterze i YouTube pojawiły się nagrania z jazd Cybertruckiem. Samochód ma deskę rozdzielczą wyglądającą niczym marmurowy parapet, kierownicę kojarzącą się z bolidem Formuły E i ekran w miejscu lusterka wstecznego. Główny wyświetlacz Tesli Truck ustawiony jest poziomo, jak w Tesli Model 3. Ludzie uczestniczący w pokazie mówią o dużym, surowym, robiącym wrażenie pojeździe.

Cybetruck / Tesla Truck – opinie osób z pokazu

Kierowca samochodu zastrzega, że auto wskazuje „kierunek”, w którym idą prace i z czasem wszystko „będzie lepsze”. Patrzymy zatem na przedprodukcyjny prototyp, a nie na finalną wersję Cybertrucka. Spodziewamy się, że zewnętrzny kształt nie ulegnie zmianie, natomiast „parapet” we wnętrzu może otrzymać inne pokrycie:

> Tesla Truck / Cybertruck – podczas testów szyby się nie tłukły [wideo]

Klamki w drzwiach są wysuwane, szyby nie mają ramek. Ekran w 6-miejscowym wnętrzu (3+3) ustawiony jest poziomo, jak w Tesli Model 3. Interfejs użytkownika został odświeżony i „ucyberowiony” z wykorzystaniem między innymi bardziej awangardowego kroju fontu. Kierowca nie chciał zdradzić pojemności baterii samochodu:

Sądząc po okrzykach pasażerów, wersja Dual Motor AWD solidnie przyspiesza. W kabinie słychać jakiś szum, prawdopodobnie pochodzący z terenowych opon:

Wnętrze Cybertrucka jest surowe, z dużą ilością przestrzeni, metalu i szkła. Siedzi się wysoko nad drogą i nawet dla Amerykanina auto jest duże (prawie 5,9 metra długości). Dobrze widać to na ujęciu z prezentacji, w trakcie której Tesla Truck pociągnął Forda F-150 (pol. przeciąganie liny, ang. tug of war):

Lusterko wsteczne zostało zastąpione wyświetlaczem. Na samochodzie nie widać lusterek bocznych – trudno powiedzieć, czy pojawią się w finalnej wersji Tesli Truck, czy może zostaną na zawsze zastąpione kamerami.

Dach nad skrzynią ładunkową pokryty został ogniwami fotowoltaicznymi. Dzięki nim samochód ma zyskiwać dodatkowe parędziesiąt kilometrów zasięgu każdego dnia – oczywiście zależy to od nasłonecznienia.

Czy ktokolwiek zechce kupić Cybertrucka Tesli?

Jako ciekawostkę na zakończenie dodajmy, że według danych z sobotniego wieczoru, na Teslę Truck zapisało się 146 tysięcy ludzi:

  • tylko 17 procent wybrało wersję z zasięgiem „402+ km” i napędem na tył,
  • 42 procent zdecydowało się na wariant Dual Motor AWD (z dwoma silnikami, napędem na obie osie) oraz zasięgiem „483+ km”,
  • 41 procent wybrało wariant z Tri Motor AWD (z trzema silnikami i napędem na obie osie), która oferuje zasięg „800+ km” (źródło).

> Tesla Cybertruck – cena, dane techniczne, WYGLĄD! Wszystko już wiemy (jest wersja „Plaid”!) [wideo]

Uczciwie trzeba jednak dodać, że ustawienie się w kolejce po samochód kosztuje zaledwie 100 dolarów, więc jest znacznie taniej niż przy Modelu 3 czy Semi.

Zdjęcia: (c) E for Electric / YouTube, Marqus Brownlee / YouTube

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]