Elon Musk ujawnił na Twitterze, że Cybetruck zostanie wyposażony w skrętne tylne koła. Dzięki temu będzie zwrotniejszy niż auta o podobnej długości, ale bez skrętnych kół z tyłu. Niewykluczone również, że będzie posiadał funkcję jazdy w bok, jak GMC Hummer EV.

Cybertruck jak Izera, nadal pełen niespodzianek

Producenci podczas pierwszych prezentacji zwykle chwalą się najciekawszymi funkcjami samochodów. Tymczasem Cybertruck cały czas się zmienia, słyszymy o kolejnych ulepszeniach i modyfikacjach – dokładnie tak samo, jak to ma miejsce przy Polskim Samochodzie Elektrycznym „Izera”. To oznacza, że żaden z wspomnianych modeli nie ma jeszcze ostatecznej formy i nie został zaakceptowany do produkcji.

Elon Musk poinformował na Twitterze, że elektryczny pickup Tesli będzie „niemal dokładnie taki, jak został pokazany [podczas premiery]”. Oraz że dodano w nim funkcję skrętu kół na tylnej osi. We współczesnych samochodach działa ona w taki sposób, że przy niskich szybkościach tylne koła skręcają się w przeciwnym kierunku, co przednie, więc średnica zawracania się zmniejsza. Z kolei przy wyższych szybkościach tylne koła skręcają się podobnie do przednich, więc auto zachowuje się stabilniej w zakrętach.

General Motors z Hummerem EV złamało ten schemat skręcając wszystkie koła w tym samym kierunku w trybie kraba (Crab Walk, Crab Mode, od 0:10):

Skrętne koła na tylnej osi mogą zapobiec masowym rezygnacjom z samochodu w Europie. W momencie premiery pickupa Tesli słychać było wiele głosów z kategorii „Rezerwuję i kupuję!” dobiegających z całego świata, w tym także ze Starego Kontynentu. Po ochłonięciu Europejczycy dostrzegali, że długość Cybertrucka wynosi 5,88 metra, co odpowiada rozmiarom solidnego samochodu dostawczego. Skrętna tylna oś powinna ułatwić manewrowanie autem na naszych wąskich ulicach.

Cybertruck i Tesla Model Y

Dostawy Cybertrucka powinny ruszyć pod koniec 2021 roku, ale spodziewamy się, że masowa produkcja samochodu wystartuje raczej w 2022 roku. Wszystko wskazuje na to, że auto zasilane jest z wykorzystaniem nowych ogniw 4680, które na razie powstają tylko w prototypowej fabryce Tesli przy Kato Road (Fremont, Stany Zjednoczone).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]