700 TEU to 700 standardowych kontenerów o długości 6,1 metra (20 stóp). Elektryczne kontenerowce Cosco Shipping mają obsługiwać rzekę Jangcy (Chiny) a zostaną przygotowane przez jedną z firm-córek Cosco Shipping. Pierwszy statek ma być gotowy w drugiej połowie 2023 roku, wprowadzenie go do usługi ma pozwolić firmie na obniżenie poziomu emisji dwutlenku węgla.

Transport wodny też eksperymentuje z elektryfikacją

Oprócz elektrycznych kontenerowców firma Cosco Shipping pracuje też nad statkiem obsługującym transport na linii morze-rzeka. Jego „główny napęd” ma być elektryczny, co oznacza, że będziemy mieli do czynienia prawdopodobnie z hybrydą, w której pojawią się dodatkowe generatory Diesla wspomagające kursy na dłuższych dystansach. To popularne rozwiązanie, skoro śruby i tak napędzane są silnikami elektrycznymi.

Wygląd elektrycznego kontenerowca Cosco Shipping z ładunkiem

Pierwszy elektryczny masowiec zwodowano w Chinach niemal dokładnie pięć lat temu, w grudniu 2017 roku. Należy on do CSSC Offshore & Marine Engineering Group, wykorzystuje baterię o pojemności 2 400 kWh (2,4 MWh) i może na jednym ładowaniu przepłynąć do 80 kilometrów z szybkością 7 węzłów (13 km/h). Statek porusza się po Rzece Perłowej, jego głównym zadaniem jest transport węgla do lokalnych elektrowni.

W innych częściach świata napęd elektryczny wdraża się najczęściej na promach pokonujących niewielkie dystanse ze stosunkowo małym obciążeniem (ludzie, samochody). Statki tego rodzaju zwykle mają baterię i zapasowe spalinowe generatory prądu, ale zdarzają się też rozwiązania bardziej oryginalne. Udbyhøj Kabelfærge to, zgodnie z nazwą, prom zasilany z ciągnącego się za nim przewodu o długości 1,1 kilometra, który przepływa Fiord Randers na Półwyspie Jutlandzkim:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]