Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Chevrolet Silverado może dostać dwa porty CCS, żeby ładować się szybciej. Takich patentów jeszcze nie było

Interesująca informacja uchwycona przez portal Green Car Reports. We wniosku patentowym General Motors poświęconym Chevroletowi Silverado pojawiła się wzmianka o dwóch równolegle działających portach CCS. Dzięki nim elektryczny pickup mógłby zostać podłączony do dwóch ładowarek jednocześnie i ładować się do dwóch razy szybciej.

Dwa porty, dwukrotnie szybsze ładowanie albo dzielenie się energią

Zgodnie z opisem, samochód miałby wykorzystywać serię kontrolerów i przełączników, które czyniłyby z jednej baterii układ podwójny w zależności od potrzeb funkcjonujący w trybie szeregowym lub równoległym. Dzięki niemu auto mogłoby wykorzystywać pełną moc ładowania zarówno na ładowarkach 400 V, jak też na urządzeniach przystosowanych do obsługi instalacji 800-woltowych.

Podwozie Chevroleta Silverado, czyli platforma GM Ultium. Moduły „osadzają się” w podłodze, dlatego wydaje się, że jest ich więcej niż w rzeczywistości. Cała bateria składa się z dwóch warstw

Jedynym zaskoczeniem może być fakt, że obydwa porty ładowania ulokowane są obok siebie, na bocznej burcie. Logiczniejsze wydawałoby się umiejscowienie ich po obu stronach samochodu. Choć w sumie przy odpowiednim ustawieniu na stacji ładowania (z linią między kołami) podpięcie się do dwóch ładowarek nie powinno być aż tak trudne:

Jeszcze bardziej intrygujące jest to, że Chevrolet Silverado będzie mógł pełnić rolę przekaźnika, tzn. oddawać energię pobieraną pierwszym portem z użyciem portu drugiego (V2V). CleanTechnica spekuluje, że może chodzić o ładowanie Bolta lub innego samochodu elektrycznego, czyli funkcjonowanie pickupa w roli samochodu pomocy drogowej. To ciekawa koncepcja, choć wymagałaby stosowania dość ciężkich i sztywnych przewodów – nie wszyscy mieliby ochotę, by się z nimi siłować.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: pomysł z dwoma portami nie ma większego sensu przy samochodach osobowych, ale przy pickupach, autach dostawczych czy ciężarówkach wydaje się niegłupi. Aż dziw bierze, że dopiero teraz ktoś o nim pomyślał.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version