Nissan podał ceny Nissana Townstara EV, niewielkiego modelu dostawczego, który zastąpi wyeksploatowanego e-NV200. Bliski krewniak nowego Renault Kangoo będzie kosztował od 139 900 zł netto / 172 077 zł w wersji Visia do 175 900 zł netto / 216 357 zł dla wariantu Tekna z większym rozstawem osi. Auto dostępne jest w konfiguracji z jedną baterią i jednym silnikiem.

Nissan Townstar EV jako gwiazda miejsko-podmiejska

Townstar EV oferowany będzie z wspomnianą baterią o pojemności 45 (44) kWh i zasięgiem WLTP od 284 jednostek WLTP dla Tekny L2 do 301 jednostek dla Visii L1. Daje to odpowiednio od 243 do 257 kilometrów realnie w trybie mieszanym, czyli jeździe miejsko-podmiejskiej. Absolutnie wystarczy olbrzymiej większości kurierów i listonoszy, którzy obsługują nie tylko miasto, lecz również jego okolice. Nawet po uwzględnieniu niewielkiego spadku zasięgu zimą.

W odróżnieniu od starego Kangoo, samochód obsługuje ładowanie z mocą do 130 kW przy prądzie stałym i do 22 kW przy prądzie przemiennym. W tym drugim przypadku wymagana jest ładowarka pokładowa o tej mocy, nominalnie samochód dysponuje ładowarką 7,4 kW. Co ciekawe, producent mówi o uzupełnieniu baterii od 15 do 100 procent w zaledwie 37 minut. „100 procent” mimo bufora o wielkości zaledwie 1 kWh.

Intrygujących elementów jest w samochodzie więcej. Przy baterii pojawia się adnotacja „z lub bez systemu chłodzenia” a hamulce z tyłu są bębnowe. Oczywiście ta ostatnia opcja nie ma w elektryku większego znaczenia, co udowodnił już Volkswagen z serią ID.x. Townstar EV będzie dostępny z dwoma rozstawami osi: 2,72 (L1) i 3,1 metra (L2) przekładającymi się na długość modelu. Ładowność wynosi 612 (2 palety), 608 (3 palety) dla wariantu L1 lub 800 kilogramów dla wersji L2. Obydwie będą w stanie holować przyczepę z hamulcem o wadze do 750 kilogramów.

Nissan Townstar EV oferowany jest w trzech wariantach wyposażenia: od podstawowej Visia, przez rozsądnie skrojoną Business i bardzo dobrze skonfigurowaną N-Connecta aż do najdroższej Tekna. Klimatyzacja automatyczna jest dopiero w wersji Business, to samo dotyczy radia DAB z dwoma głośnikami, z kolei podgrzewana kierownica i szyba przednia pojawia się dopiero w edycji Tekna.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: