Kia podała ceny Kii PV5, swojego vana, który występuje w wersji osobowej i dostawczej. Kwoty nadal nie rozpieszczają, chociaż nie są już tak kosmiczne, jak to bywało dawniej w przypadku modeli koncernu Stellantis czy Volkswagena. Cena Kii PV5 w wariancie pięcioosobowym (L2H1) dla dużej baterii to 186 500 złotych, wariant ten obiecuje 400 jednostek WLTP zasięgu i pięć miejsc w kabinie, przy czym drugi rząd to klasyczna kanapa, nie osobne fotele.

Kia PV5: cena, wersje, dostępność

Zacznijmy od dostępności: choć producent zaprasza do salonów, dostawy zapowiada na czwarty kwartał 2025 roku. Zastrzega też, że dane techniczne są wstępne a cenniki „mają charakter wyłącznie poglądowy”, zapewne dlatego, że Kia wchodzi na nowy dla siebie rynek, przynajmniej w Europie, nie chce więc twardo niczego deklarować, ale też odstraszać potencjalnych klientów.

A ceny są następujące:

  • Kia PV5 Cargo (dostawcza) 51,5 kWh – 141 400 złotych netto,
  • Kia PV5 Cargo 71,2 kWh – 155 500 złotych netto,
  • Kia PV5 Passenger (osobowa) 51,5 kWh – 168 200 złotych,
  • Kia PV5 Passenger 71,2 kWh – 185 600 złotych.

Auta z normalną baterią 51,5 kWh wyposażane są w silniki 90 kW/122 KM, 250 Nm momentu obrotowego i obiecują 288-291 jednostek WLTP zasięgu. Przy baterii powiększonej do 71,2 kWh silnik ma 120 kW/163 KM mocy oraz te same 250 Nm momentu obrotowego. W tym przypadku zasięg wyniesie 397-400 jednostek WLTP, co przełoży się na około 339 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 238 kilometrów przy 120 km/h i 183 kilometry przy szybkości 140 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Ładowanie od 10 do 80 procent ma trwać „mniej niż 30 minut”.

Z naszego punktu widzenia najciekawsza jest wersja osobowa, Kia PV5 Passenger. Z opcji wyposażenia wywnioskujemy, że skrojono ją raczej z myślą o taksówkach niż autach rodzinnych. W kabinie nie ma trzech isofiksów, bazę stanowią felgi stalowe, kierowca dostaje podłokietnik, ale klimatyzacja jest jednostrefowa, chociaż nie zapomniano o nawiewach z tyłu, kamerze cofania czy Apple CarPlay / Android Auto.

Jeśli interesuje nas zakup auta do codziennego użytku i dla rodziny, powinniśmy zainteresować się pakietem P1 (+6 200 zł), który zawiera m.in. podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele z przodu i funkcję oddawania energii (V2L, V2V). Warto przyjrzeć się też pakietowi P2 (+14 200 zł) z elektrycznie sterowanymi fotelami przednimi, bocznymi czujnikami parkowania oraz kamerami 360 stopni. Do tego można dodać pakiet Komfort 1 (+6 400 zł) z m.in. elektrycznie przesuwanymi drzwiami na bokach oraz skajem na siedzeniach, czy nawet Komfort 2 (+8 300 zł) z poprzednimi udogodnieniami i cyfrowym kluczykiem.

Kia PV5 Passenger (c) Kia

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: