Jak informuje portal WysokieNapiecie.pl, carsharing Innogy Go (właściwie: innogy go!) ma kosztować 1,19 złotego za minutę jazdy, bez dodatkowej stawki za przejechany dystans. Usługa miałaby wystartować już we wtorek, 2 kwietnia 2019 roku. Od Czytelników wiemy, że samochody czekają na klientów na ulicach Warszawy.
Aktualizacja 2.04.2019, godzina 13.40
Spis treści
Mamy już oficjalne dane na temat usługi:
> WARSZAWA. Carsharing Innogy Go oficjalnie: 500 BMW i3, w tym 30 BMW i3s. Start: 3 kwietnia 2019
Zawarte poniżej informacje zostały zaktualizowane. Zachęcamy do kliknięcia w link i zapoznania się z nowszym materiałem (powyżej).
Carsharing Innogy Go, czyli największy carsharing w Polsce i jeden z największych z elektrykami na świecie
Stawka wynosząca 1,19 zł/min. (źródło) prezentuje się nieźle na tle konkurencji. W Warszawie działają jeszcze:
- 4mobility – 1,3 zł/min. dla elektrycznych BMW i3,
- Traficar – 0,8 zł/km + 0,5 zł/min., wyłącznie samochody spalinowe,
- Panek – 0,65 zł/km + 0,7 zł/min. dla elektrycznych Smartów EQ.
Już na pierwszy rzut oka widać, że Innogy Go jest tańsze od 4Mobility. Według raportu Inrix Global Traffic ruch w centrum Warszawy przemieszcza się ze średnią szybkością 21 km/h, czyli przejechanie 5 kilometrów powinno kosztować:
- Innogy Go – 17 złotych,
- 4mobility – 18,6 złotego,
- Traficar – 4+7,1 zł = 11,1 złotego,
- Panek – 3,25+10 = 13,25 złotego.
Oprócz 4mobility cała reszta konkurencji jest więc tańsza, ale gdy po drodze trafi się buspas, Traficar może zostać w tyle. Przy konieczności przewiezienia więcej niż jednej dodatkowej osoby, odpadnie nam też Panek – chyba że zdecydujemy się na auto spalinowe.
> Nowa Kia e-Soul (2020) – TEST Autocar [wideo]
Carsharing Innogy kusi klientów dodatkową promocją, czyli pierwszą jazdą za 1 grosz. Warto wydać tę kwotę, by sprawdzić, jak fikuśnym i sprytnym miejskim autem jest BMW i3. Co prawda na ten moment w sklepach Google Play i iTunes Store nie ma jeszcze aplikacji Innogy Go do pobrania, ale ma się ona pojawić 2 kwietnia.
Docelowo do floty ma trafić 500 BMW i3, co uczyni z usługi największy w Polsce i jeden z największych na świecie carsharingów wykorzystujących samochody elektryczne. O tym, że już na starcie liczba aut będzie całkiem pokaźna, mogli przekonać się kierowcy usiłujący skorzystać z darmowych słupków i stacji ładowania, które rozlokowane są w Warszawie. W ciągu ostatnich nocy były one okupowane przez kolejne, niekiedy jeszcze nieoklejone BMW i3.
Zdjęcie otwierające: (c) Czytelnik Mateusz, nocne zdjęcie w treści (c) Czytelnik