Peugeot zaanonsował wprowadzenie do oferty modelu e-Traveller, elektrycznego vana mieszczącego do 9 osób. Samochód zbudowano na tej samej bazie, co Peugeota e-Experta, Opla Vivaro-e czy Toyotę Proace Electric – wszystkie auta wyjeżdżają z fabryki Grupy PSA.
Peugeot e-Traveller – specyfikacja i wszystko, co wiemy
Dane techniczne elektrycznego vana Peugeota nie zaskakują:
- bateria 45 (50) kWh, zasięg do 230 jednostek WLTP, czyli około 190 kilometrów w trybie mieszanym i 200+ km w mieście,
- bateria 69 (75) kWh, zasięg do 330 jednostek WLTP, czyli około 280 kilometrów w trybie mieszanym i 300+ km w mieście.
Nie wiadomo na razie, jaka będzie gwarancja na akumulatory. Toyota w Proace Electric deklaruje bezpłatną naprawę baterii przy przebiegu do 1 miliona kilometrów (!) lub przez 15 lat, jeśli tylko ich pojemność spadnie poniżej 75 procent pojemności fabrycznej:
> Toyota Proace Electric, pierwsza elektryczna Toyota w Europie
Wróćmy jednak do Peugeota: e-Traveller będzie dostępny w trzech długościach nadwozia – kompaktowej, standardowej i długiej (Compact, Standard, Long). W zależności od wersji samochód będzie miał do 1,9 metra wysokości i do dziewięciu miejsc siedzących, wliczając w to miejsce kierowcy.
W wersji z większą baterią e-Traveller może posłużyć nawet do nieco odleglejszych wypadów. Maksymalna moc ładowania samochodu powinna wynieść niemal 100 kW, tak więc 400 kilometrów będzie można nim pokonać za pomocą dwóch skoków z jedną przerwą na toaletę. Oczywiście pod warunkiem, że zatrzymamy się na stacji ładowania obsługującej moc 50+ kW.
Sądząc po wizualizacjach, Peugeot myśli o e-Travellerze jako o większej taksówce lub busie transportującym pasażerów na lotniskach. Nie podano na razie informacji na temat dostępności i cen auta. Spodziewamy się, że – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – elektryczny van trafi do sprzedaży na początku roku 2021.