Nasz Czytelnik, Pan Wojciech, podesłał nam zdjęcia Cybertrucka z Mall of Berlin (Niemcy). Centrum handlowe jest otwarte, wygląda na raczej puste (nic dziwnego: przedpołudnie w dzień roboczy), pojazd mogą oglądać wszyscy zainteresowani. Z informacji ze Szwecji wynika, że rejestracja do udziału w pokazie wykorzystywana jest przez Teslę do zebrania kontaktów (ang. lead) oraz zbadania potencjału rynku. Bo Cybertruck MOŻE trafić do Europy.
Cybretruck w Berlinie, Szwecji, Norwegii
W Berlinie auto jest normalnie dostępne, takoż i w Szwecji, z kolei w Norwegii miał się odbyć dzień prasowy, bo publiczna prezentacja ma się zacząć w Oslo dopiero w sobotę, 4 maja, wynika z deklaracji ludzi na Iksie. Zdjęcia z bliska podesłał nam z Berlina Czytelnik, Pan Wojciech:
A tak wyglądał przejazd pickupa na początku dnia:
Der Cybertruck ist da 😱📐 pic.twitter.com/JMQ0EDKoIj
— Tim Stöckinger (@TimStoeckinger) May 2, 2024
Cybertruck w najmocniejszej i najdroższej wersji Cyberbeast ma 320 mil/515 kilometrów EPA zasięgu uzyskiwanego dzięki baterii o pojemności 123 kWh. Przyspieszenie do 97 km/h trwa 2,6 sekundy po odjęciu czasu na toczenie, więc 0-100 km/h ze startu zatrzymanego to kwestia około 2,9 do 3 sekund. Auto wyposażone jest w trzy silniki oferujące w sumie 621 kW/845 KM mocy.
Wbrew powszechnemu przekonaniu i wstępnym sugestiom Elona Muska, elektryczny pickup Tesli może trafić do Europy. Ba, w mailingu rozesłanym w Niemczech Tesla poinformowała nawet o prezentacjach mających sprawdzić zainteresowanie „przed wprowadzeniem do sprzedaży”. Nie jest jasne, czy zrobiono to na zachętę, czy faktycznie zdradzono intencje – w polskiej wersji maila nie widzieliśmy podobnego sformułowania, ale mogły istnieć różne serie wiadomości do różnych odbiorców.
Pickup jest wystawiony w Mall of Berlin do soboty, 4 maja. W Polsce będzie można go obejrzeć od 19 do 22 czerwca 2024 roku.
Nota od redakcji Elektrowozu: mamy nadzieję, że ludzie przyjdą pooglądać pierwszy masowo produkowany samochód XXI wieku z niepolakierowanym nadwoziem ze stali nierdzewnej, ale na jego zakup nie będzie zbyt wielu zainteresowanych. Eksploatacja Cybertrucka na europejskich drogach nie będzie zbyt wygodna, o miastach nie wspominając.