Amazon wystartował w Los Angeles z testami elektrycznego vana Riviana. Tempo prac nad samochodem jest oszałamiające, jeśli wziąć pod uwagę, że zamówienie na 100 tysięcy pojazdów złożono we wrześniu 2019 roku, a po mniej niż 1,5 roku pojazd już trafił na drogi. Nawet jeśli na razie to tylko testy.

Van Riviana – wspólna platforma z R1T i R1S, ale tempo prac lepsze

Samochody Riviana są interesujące koncepcyjnie: jako pierwsze masowo produkowane auta osobowe miały dysponować osobnymi silnikami dla każdego koła. Producent chwali się, że w vanach zastosował deskorolkę – płytę podłogową ze zintegrowaną baterią, zdjęcie poniżej – z R1T i R1S, ale szczegółów na temat zespołu napędowego nie znamy.

Amazon zdecydował się na złożenie zamówienia w startupie, ponieważ nie znalazł na rynku elektrycznego samochodu dostawczego, który spełniałby potrzeby kierowcy oraz centrum logistycznego. Uznano, że nie ma sensu czekać, aż branża się obudzi. Trudno się dziwić biorąc pod uwagę, jak bardzo tradycyjni producenci przeoczyli postępy w technologii produkcji baterii Li-ion.

Sądząc po głównym zleceniodawcy elektryczne vany Riviana mogą być dziś najlepszymi elektrycznymi dostawczakami na rynku, przynajmniej w pracy kurierskiej. Oferują do 150 mil / 240 kilometrów zasięgu (źródło), co pasuje do odległości, jakie kurierzy pokonują podczas zmiany złożonej z dwóch 3-4-godzinnych bloków.

W 2021 roku vany Amazona mają pojawić się w maksymalnie 15 dodatkowych miastach. Na początku 2022 roku ma ich jeździć po drogach już 10 tysięcy.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]