Nie tylko samochody elektryczne. Pipistrel, znany producent lekkich samolotów, zaprezentował samolot Alpha Electro (robocza nazwa: WATTsUP). Ma on być wykorzystywany do nauki latania.
Samolot elektryczny Alpha Electro
Alpha Electro to dwumiejscowy samolot, którego bateria pozwala na godzinne loty treningowe (z zapasem). Samolot bazuje na prototypie WATTsUP, który wyposażono w silnik elektryczny o mocy 85 kilowatów (około 116 koni mechanicznych) i wadze zaledwie 14 kilogramów!
> Nissan Leaf e-Plus: bateria 60 kWh, zasięg 380 kilometrów, ładowanie DC 100 kW [spekulacje]
Bateria w prototypie miała 17 kilowatogodzin (kWh) pojemności; dla bezpieczeństwa osób w samolocie została zdublowana. Pipistrel deklaruje, że zaprojektowano ją w taki sposób, żeby naładować ją w godzinę albo wymienić w… kilka minut.
Producent podkreśla, że wersja ostateczna, Alpha Electro, to ulepszona wersja prototypu WATTsUP. A ten już dwa lata temu latał tak, jak na wideo poniżej. Wychwyciliśmy, że największa moc potrzebna jest podczas startu – do 65 kilowatów (kW):
|REKLAMA|
|/REKLAMA|