Airbus, Rolls-Royce i Siemens ogłosiły rozpoczęcie prac nad projektem hybrydowego samolotu pasażerskiego E-Fan X z trzeba silnikami turboodrzutowymi i jednym elektrycznym. Pierwsze testowe loty samolotu mają się odbyć już w 2020 roku!
Hybrydowy samolot Airbusa
Aby nie rzucać się od razu na głęboką wodę, w samolocie pojawi się tylko jeden silnik elektryczny o mocy 2 megawatów. Ma on wspomagać silniki turboodrzutowe podczas startu i wznoszenia. Można się domyślać, że przy lądowaniu jego rolą będzie generowanie energii gromadzonej w bateriach.
Samolot zostanie wyposażony w baterie o pojemności 2 000 kilowatogodzin (kWh), czyli 2 megawatogodzin (MWh). Dla porównania produkowane obecnie samochody osobowe mają baterie o pojemności nie większej niż 100 kWh. Oprócz tego na pokładzie pojawi się też generator energii o mocy 2 megawatów (MW) napędzany turbiną gazową.
Airbus ma odpowiadać w projekcie za ogólny projekt samolotu oraz integrację wszystkich komponentów. Siemens opracuje olbrzymi silnik elektryczny oraz elektronikę sterującą, a Rolls-Royce dopracuje zastosowanie silnika w powietrzu.
Zdjęcie otwierające: (c) Airbus
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Jak wygląda elektryczne BMW X3? TAK – zalajkuj i ZOBACZ:
Warto przeczytać: Exclusive: Tesla Model 3 Long Range First Test