Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Zasięg Volkswagena ID.3 Pro S 77 kWh – 466 km przy 90 km/h, 325 przy 120 km/h [test Nylanda, wideo]

Bjorn Nyland przeprowadził test Volkswagena ID.3 Pro S, wariantu z największą obecnie dostępną baterią 77 (82) kWh. Z pomiaru wynikło, że użytkownik ma do dyspozycji około 75,5 kWh baterii, ale autostradowy zasięg auta okazał się niezły: 325 kilometrów na jednym ładowaniu.

Volkswagen ID.3 77 kWh – test zasięgu

Samochód jeździł na 19-calowych felgach (opony 215/50 R19), temperatura na zewnątrz wynosiła 2,5-5,5-7,5 stopnia Celsjusza, mieliśmy więc do czynienia z odpowiednikiem pogodnego wiosennego lub zimowego dnia w Polsce – gdy temperatura urośnie o 10 stopni, poniższe wartości powinny wzrosnąć o kilka procent.

Przy GPS-owych 90 km/h (licznikowe: 93 km) samochód zużywał 16,2 kWh/100 km (162 Wh/km) i na pełnej baterii przejechałby 466 kilometrów. Przy 120 km/h zasięg VW ID.3 Pro S wyniósł 325 kilometrów. 90 km/h należy uznać za odpowiednik jazd miejsko-podmiejskich, natomiast 120 km/h to typowy odpowiednik autostrady. Nawet gdy ustawimy tempomat na 125-130 kilometrów, zasięg samochodu powinien być zbliżony ze względu na panujący na naszych drogach ruch.

Zasięg Volkswagena ID.3 Pro S przy baterii naładowanej do 3 procent (c) Bjorn Nyland / YouTube

Łatwo przeliczymy, że przy eksploatacji samochodu w przedziale 80-10 procent pokonamy niecałe 330 kilometrów przy 90 km/h i niecałe 230 kilometrów przy 120 km/h. Z kolei ładowanie samochodu od 10 do 80 procent powinno zająć około 35 minut, łatwo więc wyliczymy, że nawet długa trasa na urlop (555 kilometrów) będzie nas kosztować nieco ponad półgodziny postoju na ładowanie. Z jednym tylko zastrzeżeniem: postój musimy urządzić na ładowarce działającej z mocą co najmniej 150 kW.

Im krótsza będzie trasa, tym krótszy będzie też czas postoju. I analogicznie: im słabsza będzie ładowarka, tym przerwa będzie dłuższa.

Volkswagen ID.3 to samochód segmentu C (kompakt) wyposażony w baterię o pojemności 77 kWh i silnik o mocy 150 kW (204 KM) napędzający tylne koła. Producent deklaruje 549 jednostek zasięgu WLTP. W Polsce ten model dostępny jest od 181 990 złotych, ale jest to wariant 4-osobowy. Najtańsza edycja 5-osobowa nosi nazwę Pro S Tour 5 i startuje od 207 090 złotych.

Warto obejrzeć:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version