Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Xpeng P7 – test Bjorna Nylanda. WLTP-owy kant na licznikach, ale niezła wydajność [wideo]

Bjorn Nyland jako pierwszy recenzent w Europie miał możliwość samodzielnego przetestowania Xpenga P7, chińskiego samochodu elektrycznego, który ma konkurować z Teslą Model 3 i BMW i4. Wynik? Mimo mokrej nawierzchni auto, zdaniem youtubera, wypadło niewiele gorzej niż Tesla Model 3 Performance.

Xpeng P7 – zgrabny i całkiem wydajny, 334 kilometry realnego zasięgu z ~72 kWh baterii

Xpeng P7, którym jeździł Bjorn Nyland, to Xpeng P7 Performance, najmocniejsza wersja z największą baterią i prawdopodobnie napędem na obie osie. Po naładowaniu do 90 procent auto pokazuje 430 jednostek WLTP, co odpowiada około 408 kilometrom zasięgu realnego w przedziale 100-0 procent przy jeździe w trybie mieszanym [obliczenia www.elektrowoz.pl].

Dla przedziału 10-90 procent byłoby to 327 kilometrów, przynajmniej teoretycznie.

Testy odbywały się na mokrej nawierzchni, która powoduje wzrost zużycia o około 10 procent. Wszystko przez wzrastającą powierzchnię styku opony z podłożem utrudniającą toczenie się koła.

Waga Xpenga P7 Performance z kierowcą to 2,16 tony

Samochód został przełączony w tryb Eco, bo podczas normalnej jazdy i testów przyspieszenia zużył prawie 23 kWh/100 km (230 Wh/km, ilustracja poniżej).

Prezentowane na licznikach wartości mogą nam się kojarzyć z wcześniejszymi komunikatami producenta: są naciągane. Po pokonaniu 122 kilometrów samochód skonsumował 184 kilometry zasięgu, co oznacza, że prognozowany zasięg był przeszacowany o 50 procent. Taki rozrzut byłby może usprawiedliwiony zimą, jednak trudno go obronić latem – nawet przy solidnych opadach deszczu:

Z finalnych wyliczeń Nylanda wynika, że samochód pokonał 357 jednostek WLTP (Nyland nazywa je „kilometrami” zgodnie z oficjalną nomenklaturą), ale licznik pokazywał, że przejechany dystans wyniósł 246,3 kilometry. Uwzględniając przekłamania licznika daje to 1,43 jednostki WLTP na każdy prawdziwy kilometr zasięgu.

Przy naładowanej do pełna baterii samochód powinien więc zaoferować zaledwie 334 kilometry zasięgu. Dodajmy: przy mieszanej pogodzie i mokrej drodze. Przekłada się to na realne zużycie wynoszące 21 kWh/100 km (210 Wh/km) przy jego stylu jazdy.

Nyland oszacował, że jego Tesla Model 3 w tych samych warunkach potrzebowałaby 20-21 kWh/100 km (200-210 Wh/km), więc Xpeng P7 prezentuje się niewiele gorzej. Przy okazji youtuber wyliczył też, że pojemność baterii Xpenga P7 to 70-72 (81) kWh.

 

 

Warto obejrzeć, w tym także jutrzejszy odcinek z normalnym pomiarem:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]
Exit mobile version