The Advanced Car przeprowadził test Volvo XC60 T8 (2018) – najmocniejszego SUV-a w historii Volvo z dwoma rzędami siedzeń. XC60 T8 ma moc 400 koni mechanicznych i 640 niutonometrów momentu obrotowego. 

XC60 T8: komfortowy, za słaby silnik elektryczny, drogi

Volvo XC60 T8 (2018) to hybryda plug-in wyposażona w silnik spalinowy i elektryczny. Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik spalinowy ma 2 litry pojemności, 314 koni mechanicznych mocy i napędza przednią oś. Silnik elektryczny z kolei ma 86 KM mocy i napędza oś tylną. Zasilają go akumulatory o pojemności 10,4 kWh.

> Białoruś JUŻ MA swoje auto elektryczne na bazie Geely SC7

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Volvo deklaruje, że z domowego gniazdka elektrycznego baterie można naładować w 3,5 godziny. Zasięg na silniku elektrycznym ma wynieść do 45 kilometrów, ale 86 koni mocy – jak podkreśla brytyjski Autocar – okazuje się zbyt małą mocą dla dwutonowego SUV-a, żeby można było kompletnie zapomnieć o silniku spalinowym.

Pod względem ceny Volvo XC60 T8 konkuruje z Porsche Macan Turbo i Jaguarem F-Pace. Okazuje się od nich cięższy (2,115 tony), mniej elastyczny (5,3 sekundy do 100 km/h) i, w normalnej jeździe, podobnie paliwożerny. Nic dziwnego: dodatkowy silnik i moduły baterii zwiększają masę samochodu.

Volvo łagodnieje w kwestii aut elektrycznych

Kilka tygodni temu przez media przetoczyła się z hukiem informacja, że po 2019 roku Volvo nie będzie sprzedawać aut spalinowych. Teraz jednak firma klaruje: po 2019 Volvo nie chce produkować aut, które będą napędzane tylko silnikiem spalinowym. Wszystkie auta koncernu mają być hybrydami albo samochodami elektrycznymi.

Źródło: 2018 Volvo XC60 T8 Hybrid SUV most powerful 2-row in maker’s history

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 20 głosów Średnia: 4.5]