Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Volkswagen ID. Buzz – wrażenia Autogefuehl [wideo, akt.]

Niemiecki kanał Autogefuehl zyskał możliwość bliskiego zapoznania się w VW ID. Buzzem, elektrycznym minivanem Volkswagena na platformie MEB. Nie pokazano kokpitu samochodu, ale zdradzono kilka ciekawostek i potwierdzono podawane wcześniej informacje. Oficjalna premiera auta ma nastąpić 9 marca, za nieco ponad 2 tygodnie.

VW ID.Buzz (2022), specyfikacja:
segment: minivan,
wersje: osobowa normalna (SWB), osobowa przedłużona (LWB), Cargo/van (SWB, LWB?)
wymiary: długość 4,712 m (SWB), szerokość 1,985 m, wysokość 1,937 m/wysokość 1,938 m (van), rozstaw osi 2,988 m
bateria: 77 (82) kWh,
zasięg: mniej niż ID.4 z tą baterią, czyli mniej niż 510 jedn. WLTP, raczej bliżej 400 jedn. WLTP [wstępne szacunki www.elektrowoz.pl]
napęd: tył (RWD), w przyszłości możliwe wersje AWD,
moc: 150 kW/204 KM, w przyszłości możliwe inne warianty,
moment obrotowy: 310 Nm,
szybkość maksymalna: 145 km/h,
pojemność bagażnika: 1 121 litrów bez 3. rzędu siedzeń (SWB)
przestrzeń bagażowa (Cargo): 3,9 m3,
liczba miejsc: 5 (SWB), w przyszłości spodziewane warianty z większą liczbą siedzisk,
ładowanie: 170 kW, Plug & Charge,
CENA: brak danych,
konkurencja: Mercedes EQV (większy, większa bateria), Opel Vivaro-e (mniejszy, mniejsza bateria).

VW ID. Buzz – garść ciekawostek

Auto nadal jest w maskowaniu. Pierwsza ciekawostka pojawia się bardzo szybko: mimo baterii 77 (82) kWh, samochód ma obsługiwać ładowanie z mocą dochodzącą do 170 kW (2,2 C). Gdy Volkswagen ogłosił, że VW ID.5 GTX – crossover, ID.4 w nadwoziu coupe – osiągnie na stacji ładowania DC 150 kW, słychać było głosy, że prawdziwe maksimum to w rzeczywistości 170 kW. Producent nie potwierdzał tych rewelacji, komunikuje je dopiero dla ID. Buzza. Wyższa moc ładowania ma być efektem zoptymalizowanej architektury baterii [w innej wersji: zastosowaniem odmiennych ogniw].

Widoczny na nagraniu elektryczny minivan to wersja normalna („krótsza”) o długości 4,71 metra i średnicy zawracania wynoszącej 11 metrów. Początkowo ma być dostępny tylko ten wariant z powyższą baterią i silnikiem o mocy 150 kW/204 KM napędzającym tylne koła. Stany Zjednoczone dostaną wersję przedłużoną, w Europie zostaną zaoferowane obie edycje i wersja bagażowa. Auto przedłużone może w przyszłości otrzymać baterię o pojemności 111 kWh.

Kokpit samochodu został zakryty, choć zanosi się na to, że będzie bardzo podobny do tego z VW ID.5. Nie licząc może dźwigni wyboru kierunku jazdy, którą odseparowano od licznika. Podczas jazdy ID. Buzz sprawiał wrażenie żwawego, chętnie zmieniał pasy, chociaż przyspieszenie i rekuperacja zostały skonfigurowane spokojniej niż przy innych elektrykach. To ostatnie może być też kwestią masy i oporów powietrza samochodu.

Tył wariantu cargo. Zwróć uwagę na podwójne drzwi (c) Autogefuehl

Wnętrze VW ID. Buzza z zamaskowanym kokpitem

Można obejrzeć:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: brak jakichkolwiek, choćby wstępnych informacji o zasięgu, nie wróży najlepiej. Widać, że Volkswagen wstrzymuje się z podaniem tej informacji, czyli wyniki są takie sobie. Trudno się zresztą spodziewać, że będą rewelacyjne, skoro bryła jest tak duża.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version