Niemiecki kanał Car Maniac sprawdził zasięg VW ID.4 przy jeździe z szybkością 160 km/h – maksymalną dla wersji z napędem na tył. Okazało się, że nawet zimą auto powinno pokonać na jednym ładowaniu 170-200 kilometrów, co jest naprawdę niezłym wynikiem biorąc pod uwagę bryłę samochodu.

Volkswagen ID.4 – zużycie energii i zasięg zimą

Test dla 160 km/h był dość krótki, trwał niecałe 10 minut i przebiegał na dystansie nieco ponad 22 kilometrów, więc uzyskane wartości traktujmy jako pierwsze przybliżenie tego, czego można się spodziewać po elektrycznym crossoverze Volkswagena. A czego można się spodziewać? Przy tempomacie ustawionym na 160 km/h średnia szybkość wyniosła 147 km/h, średnie zużycie – ponad 36 kWh/100 km:

Jednak licznik chwilowego zużycia energii wskazywał 41-45 kWh, dlatego na wszelki wypadek załóżmy, że zużycie energii powinno lokować się w przedziale między 36 a 43 kWh/100 km.

Pojemność baterii VW ID.4 to 77 (82) kWh. Nie wiemy, czy chwilowe i średnie zużycie energii podawane przez samochód uwzględnia np. ogrzewanie kabiny lub chłodzenie silnika, dlatego dla bezpieczeństwa poczyńmy jeszcze jedno założenie: przyjmijmy, że z tych 77 kWh do napędzania pojazdu będziemy mogli zużyć maksymalnie 73 kWh.

Autostradowy zasięg VW ID.4

Gdybyśmy więc mieli pełną baterię i zdecydowali się rozładować ją do zera (100->0 proc.), realny zasięg Volkswagena ID.4 RWD przy 160 km/h powinien wynieść między 170 a 200 kilometrami. I to wszystko w temperaturze 3,5 stopnia Celsjusza. Latem, przy kilkunastu stopniach Celsjusza, zasięg auta powinien bez problemu przebić 200 kilometrów.

Przy jeździe w przedziale 80->10 procent wspomniane powyżej widełki skurczą się do około 120-140 kilometrów. Podkreślmy, że nadal mówimy o zimie.

Wartości może nie wyglądają oszałamiająco, ale nie są takie małe: powinny pozwolić na pokonanie odległości Gdańsk–Toruń czy Wrocław–Katowice z szybkościami wyższymi niż dopuszczone przez przepisy. Wystarczyłoby zatem, żeby kierowca nieco spowolnił tempo, by zyskał kolejne 50-80 kilometrów zasięgu.

Dodajmy na zakończenie, że testowanym samochodem był Volkswagen ID.4 z napędem na tył (RWD), a więc wersja posiadająca ogranicznik przy 160 km/h. Wariant AWD ma pozwalać na rozpędzenie się do 180 km/h.

Cena VW ID.4 1st startuje w Polsce od 202 390 złotych.

> Volkswagen ID.4 – recenzja Nextmove. Dobry zasięg, dobra cena, brałbym zamiast TM3 SR+ [wideo]

Zdjęcie otwierające: Car Maniac przy testowanym VW ID.4 (c) Car Maniac / YouTube:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 13 głosów Średnia: 4.2]