Bjorn Nyland przeprowadził test VW ID.7, elektrycznego liftbacka segmentu E z baterią o pojemności 82 (77) kWh oraz nowym silnikiem APP550 o mocy 210 kW/286 KM. Baterię znamy od dawna, z kolei silnik dopiero wchodzi do oferty a wydłużonego nadwozia osobowego jeszcze nie było. Realny zasięg Volkswagena ID.7 przy jeździe z szybkością 90 km/h wyniósł 422 kilometry.
Dla porównania: deklarowany przez producenta zasięg WLTP VW ID.7 to maksymalnie 619 jednostek.
Volkswagen ID.7 i zasięg zimą
Temperatura wynosiła 2 stopnie Celsjusza, jezdnia była wilgotna do mokrej, momentami padał deszcz, mieliśmy więc do czynienia z typową polską zimą. Waga Volkswagena ID.7 RWD z kierowcą wyniosła 2,28 tony, dokładnie tyle samo, co Volvo C40 AWD czy Kii EV6 GT:
Dużą zaletą samochodu okazała się nowa funkcja ID. Software 4.0, czyli podgrzanie baterii do takiego poziomu, żeby przyjmować możliwie najwyższą moc. Samochód nie tylko informował o możliwym maksimum (161 kW) i aktualnym maksimum (150 kW), ale podawał też czas grzania, jaki będzie potrzebny do osiągnięcia optymalnej temperatury (13 minut).
Mechanizm współpracuje z nawigacją, można go też uruchomić ręcznie:
Zasięgi wyniosły (pogrubienia to wyniki Nylanda, reszta to obliczenia redakcji Elektrowozu):
- 422 km przy 90 km/h i rozładowaniu baterii do zera,
- 253 kilometry przy 90 km/h (lub jeździe w trybie mieszanym) i pracy w przedziale 80-20-80 procent,
- 308 kilometrów przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera,
- 277 kilometrów przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do 10 procent,
- 216 kilometrów przy 120 km/h i pracy w przedziale 80->10 procent.
A zatem nawet przy wyjeździe zimą z jednym postojem na ładowanie pokonamy około 490 kilometrów. Latem czy nawet wiosną, przy lepszych warunkach, wyniki powinny być o dobre 20-25 procent lepsze. Nyland nie mógł się nachwalić przestronności VW ID.7 i, co najlepsze, auto pokonało 1 000 kilometrów w tym samym czasie 9:50 h, co Tesla Model Y LR AWD (ale Tesla jechała już na lekkim mrozie):
Warto obejrzeć:
Nota od redakcji Elektrowozu: może obejrzymy sobie VW ID.7 z bliska? 22 marca? 23 marca? Gdzie? 😉