Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

TEST: Skoda Enyaq iV vs BMW iX3 vs Mercedes EQC 400 i in. w autostradowym teście. Lider? Skoda [wideo]

Firma Nextmove przeprowadziła autostradowy test pięciu samochodów elektrycznych: Skody Enyaq iV, BMW iX3, Mercedesa EQC 400. Polestara 2 i Jaguara I-Pace EV400 S. Okazało się, że chłodną wiosną najlepiej wypadła Skoda Enyaq iV 80, zajedziemy nią nieco dalej niż konkurentami z segmentu premium. Najsłabszy zasięg? BMW iX3.

Skoda Enyaq iV kontra klasa premium na autostradzie

Eksperyment przeprowadzono przy temperaturze około 8 stopni Celsjusza. Na autostradach dookoła Lipska (Niemcy) jechano z maksymalną szybkością wynoszącą 130 km/h (średnia wyniosła około 110 km/h), pokonano 104,37 kilometra. Najniższe zużycie energii miała Skoda, 23,1 kWh/100 km, co przełożyło się na maksymalnie 333 kilometry zasięgu z baterii o pojemności 77 (82) kWh. I to mimo faktu, że Enyaq iV 80 jechał na 21-calowych felgach, których tak się obawialiśmy.

Drugi był Polestar 2 ze zużyciem 23,4 kWh/100 km, które przy baterii 74 (78) kWh dało mu 321 kilometrów zasięgu. Trzeci dojechał Jaguar I-Pace – zużycie wyniosło aż 27,3 kWh/100 km, ale dzięki dużej baterii o pojemności 84,7 kWh był w stanie pokonać do 310 kilometrów. Dodajmy, że I-Pace miał najmniejsze felgi w zestawieniu, bo 18-calowe.

Najsłabsze zasięgowo okazało się BMW iX3: 26 kWh/100 km przełożyło się na 284 kilometry zasięgu przy rozładowaniu do zera baterii o pojemności 73,8 kWh. Z kolei najwyższe zużycie energii zanotował Mercedes EQC 400 – 27,4 kWh/100 km i 292 km zasięgu przy baterii o pojemności 80 kWh.

Mercedes, Jaguar i Polestar dysponowały napędami na obie osie, z kolei Skoda i BMW miały tylko po jednym silniku z tyłu. Skoda Enyaq iV 80 była najsłabsza w zestawieniu. Maksymalne zasięgi powyżej wyliczono na podstawie użytecznej pojemności baterii na podstawie zużycia energii. Według deklaracji producenta Polestar 2 ma 74 kWh pojemności użytecznej. Nextmove przyjęło 75 kWh, Bjorn Nyland zdołał uzyskać około 73 kWh. W zależności od przyjętej wartości maksymalny zasięg samochodu będzie się więc nieco różnił, ale Polestar 2 utrzyma się na drugim miejscu.

Warto obejrzeć:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: kolejny test, w którym Enyaq iV wypada lepiej niż konkurencja… 😉

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version