Bjorn Nyland sprawdził realny zasięg Renault Megane E-Tech Elektrycznego EV60 z baterią o pojemności 60 kWh. Auto okazało się niezłe, gdy chodzi o ekonomię jazdy. Przy 90 km/h i jesiennej aurze zużywało 14,7 kWh/100 km, co przełożyło się na 371 kilometrów zasięgu przy pełnej baterii. Kia Niro EV i VW ID.3 potrzebowały więcej, ale Kia ma większą baterię, więc na jednym ładowaniu dojedzie dalej. Elektryczny Renault Megane sprawiał wrażenie modelu pomyślanego jako bezpośrednia konkurencja VW ID.3.

Renault Megane Elektryczny EV60. Błyszczy oprogramowaniem Google, zasięg jak w niemieckiej konkurencji

Renault Megane E-Tech Elektryczny to hatchback upodobniony do crossovera, a więc auto stosunkowo niskie i opływowe. Przestrzeń w kabinie nie jest gigantyczna jak na segment C, ale przemyślana i zwarta bryła ma swoje zalety. Pogoda sprzyjała Nylandowi, temperatura na zewnątrz wynosiła 13-14 stopni Celsjusza, w dodatku youtuber nagrzał wcześniej kabinę z użyciem osobnej elektrycznej nagrzewnicy, więc samochód nie musiał marnować zbyt energii na doprowadzenie się do optymalnego stanu. Szczególnie, że tester przez długi czas nie włączał ogrzewania, bo wystarczały mu promienie słońca.

Nylandowi spodobał się poziom wykończenia samochodu oraz spryskiwacze umieszczone w piórach wycieraczek. Uznał, że auto ma naprawdę dużo zalet, choć system masażu do nich nie należał – chińskie pojazdy sprawowały się lepiej. Waga Renault Megane Elektrycznego z kierowcą wyniosła 1,8 tony, o 20 kilogramów mniej niż VW ID.3 z baterią 62 (58) kWh i o 40 kilogramów więcej niż Mazda MX-30 z baterią 35 (31) kWh.

Wyniki, jakie uzyskał w trakcie testu, były następujące (pogrubione to rezultaty Nylanda, reszta to obliczenia redakcji Elektrowozu):

  • 371 kilometrów przy szybkości 90 km/h i rozładowaniu baterii do zera (82,4 proc. WLTP),
  • 223 kilometry przy szybkości 90 km/h lub jeździe miejsko-podmiejskiej i baterii pracującej w przedziale 80-20-80-…,
  • 274 kilometry przy szybkości 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera (0,61 proc. WLTP),
  • 247 kilometrów przy szybkości 120 km/h i rozładowaniu baterii do 10 procent,
  • 192 kilometry przy szybkości 120 km/h i baterii funkcjonującej w przedziale 80->10 procent.

Pomiar użytecznej pojemności baterii wykazał zaledwie 54,5 kWh przy 60 kWh deklarowanych przez producenta. Kia Niro EV, auto będące bezpośrednią konkurencją modelu, miała 64,3 kWh i 416 km zasięgu przy 90 km/h, VW ID.3 1st Plus 62 (58) kWh miał efektywnie 55,8 kWh i 367 kilometrów zasięgu przy 90 km/h. Renault Megane Elektryczny EV60 został więc wyskalowany jako bezpośrednia konkurencja VW ID.3.

Konfigurator modelu znajduje się TUTAJ. Warto obejrzeć, jest tam też test jakości systemu audio, którego nie opisywaliśmy:

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 5]