Bjorn Nyland przeprowadził test Nio ES8 przy szybkości 90 i 120 km/h. Okazało się, że największy SUV chińskiego producenta wypada lepiej niż Audi e-tron, zapewne za sprawą baterii o pojemności ~90 (100) kWh. Ceny Nio ES8 startują w Norwegii od 679 000 koron, w Polsce byłoby to więc około 392 000 złotych. Cena Audi e-tron 55 zaczyna się od 345 700 złotych.

Realny zasięg Nio ES8 przy 90 i 120 km/h

Na 20-calowych felgach Nio obiecuje do 500 jednostek WLTP zasięgu (~427 km realnie w trybie mieszanym), ale testowany model miał felgi 21-calowe, co powinno obniżyć prognozowany zasięg o kilka procent. Waga Nio ES8 z kierowcą wyniosła 2,58 tony i była minimalnie niższa niż Mercedesa EQC (2,62 tony) oraz niższa niż Audi e-tron 55 (2,72 tony).

Nylandowi w samochodzie spodobał się system obsługi głosowej (konkretniej: możliwość uruchomienia masażu), dobre wyciszenie i jakość dźwięku z systemu audio. Według niego to najlepsze nagłośnienie, z jakim spotkał się w chińskim aucie. I tylko o oczko gorsze niż systemy w topowych modelach marek niemieckich.

Przy 90 km/h samochód zużywał 22,1 kWh/100 km (221 Wh/km), więc jego zasięg wynikający z pojemności baterii (według Nylanda: 87,9 kWh) wyniósłby 397 kilometrów. Przy 120 km/h samochód potrzebował dokładnie 30 kWh/100 km, więc jego zasięg był o 100 kilometrów niższy, przy rozładowaniu baterii do zera pokonałby 293 kilometry.

Przy identycznych szybkościach i wyższej temperaturze Audi e-tron 55 pokonałoby odpowiednio 370 i 270 kilometrów, musiałoby zatem być ładowane częściej. W dodatku Nio ES8 jest o około 10 centymetrów dłuższe i, uwaga, ma w kabinie aż 7 miejsc. Wadą Nio ES8 w stosunku do e-trona Quattro jest niższa moc ładowania, która wynosi maksymalnie 90 kW w porywach do 110 kW, jak wynika z pomiarów do Bjorna Nylanda (e-tron = do 150 kW).

Całe nagranie:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: nie znamy rozmiarów wnętrza Nio ES8, ale wygląda na to, że w cenie lekko doposażonego Audi e-tron 55 i znacząco poniżej ceny Tesli Model X LR (od 474 990 zł) możemy otrzymać prawdziwie rodzinnego, przestronnego SUV-a pozwalającego na przewiezienie do 7 osób. Nio dopiero rozpoczyna ekspansję poza Chinami, ale nie jest to firma krzak, ma spore zaplecze finansowe i produkcyjne, w Państwie Środka cieszy się całkiem zasłużoną popularnością.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: