Portal Jalopnik przeprowadził test Smart ForTwo Electric Drive Cabrio, czyli elektrycznego Smarta w wersji ze składanym dachem. Auto niezupełnie pasuje do klimatu w Polsce, ale olbrzymia część recenzji pasuje również do normalnego elektrycznego Smarta ForTwo. A jak oceniono samochód? Jako idealny do miasta, sprytny, tylko z nieco zbyt małym zasięgiem.

Smart ForTwo ED: test portalu Jalopnik

Smart ForTwo Electric Drive ma promień skrętu wynoszący 6,95 metra, co oznacza, że może zawrócić na większości polskich dróg bez szczególnych kombinacji. Jednak dla recenzenta, oprócz tej zwrotności, ważna była też długość samochodu (2,69 metra), która sprawia, że wciśnie się w najmniejszą dziurę na parkingu. No, prawie najmniejszą.

Mały (ale wystarczający?) zasięg, dobre wrażenia z jazdy

Elektryczny Smart ForTwo (2017) ma baterię o pojemności 17,6 kilowatogodziny i silnik o mocy 80 koni mechanicznych, który przyspiesza od 0 do 97 kilometrów na godzinę w 11,7 sekundy. Pojemność baterii pozwala na przejechanie około 92 kilometrów na jednym ładowaniu. Czy to wystarczy? Smart twierdzi, że przeciętna podróż Amerykanina wynosi 43,4 kilometra dziennie, czyli jedno ładowanie powinno wystarczyć nawet na dodatkową wycieczkę po okolicy.

> RANKING zasięgów samochodów elektrycznych: segment A – auta najmniejsze [grudzień 2017]

Dziennikarz uznał, że to najbardziej stabilny z małych samochodów, jakim miał przyjemność jeździć. Dwa miejsca we wnętrzu są wygodne, a przestrzeń w samochodzie została sprytnie zaprojektowana: można zdemontować ładowarkę i subwoofer, żeby uzyskać więcej miejsca.

Bystry tryb Eco

Najciekawszy jest tryb Eco: nie zabija wydajności tak jak rozwiązania w innych autach, a w dodatku potrafi wykorzystać radar do obliczenia siły hamowania – samochód na skrzyżowaniu odzyska tyle energii, ile się tylko da, i stanie tuż za poprzedzającym pojazdem.

Recenzentowi w elektrycznym Smarcie brakowało większej mocy i nie mógł znaleźć swojej pozycji za kierownicą. Irytowały go też ograniczenia systemu multimedialnego, które powodują wyłączenie niektórych funkcji w trakcie jazdy.

> Wizja przyszłości według Smarta [WIDEO]: auta na minuty, pasy niepotrzebne. Zobaczcie też tego Mercedesa!

Dla kogo jest elektryczny Smart?

Kto chciałby kupić Smarta? Dla dziennikarza portalu Jalopnik, Smart ForTwo jest samochodem dziwacznym, ale w pozytywnym znaczeniu tego słowa. To auto, które kupuje się po prostu do zabawy – a nie dla szybkości czy przygody.

Warto przeczytać: The Electric Smart ForTwo Is The Answer To People Who Say Cars Aren’t Weird Anymore

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Zasięgi samochodów elektrycznych w Polsce:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]