Bjorn Nyland przeprowadził test Tesli Model X w edycji „Raven”, czyli wyprodukowanej po marcu 2019 roku. Dzięki silnikowi z Tesli Model 3 na przedniej osi samochód powinien przy ~90 km/h przejeżdżać do 523 kilometrów na jednym ładowaniu. Czy tak jest rzeczywiście? Youtuber to sprawdził.

Tesla Model X „Raven” – realny zasięg

Samochód został przestawiony w tryb „Range mode”, który ogranicza moc klimatyzacji i szybkość maksymalną, co jest odpowiednikiem trybu Eco w innych autach. Dla Nylanda oferowane wartości były wystarczające.

Po przejechaniu 93,3 kilometra 1:02 minuty uzyskał zużycie wynoszące 17,7 kWh/100 km (177 Wh/km). Jeśli przyjąć, że dostępna dla kierowcy pojemność baterii wynosi 92 kWh, takie zużycie powinno pozwolić na przejechanie niemal 520 kilometrów. Niemal idealnie pasuje to do wartości podawanych Agencję Ochrony Środowiska (EPA), które www.elektrowoz.pl cytuje jako realne zasięgi:

> Samochody elektryczne 2019 z największymi zasięgami – ranking TOP10

Test zasięgu Tesli Model X „Raven” przy 120 km/h

Youtuber przeprowadził również test przy 120 km/h. W tym przypadku zużycie wyniosło 22,9 kWh/100 km (229 Wh/km), co oznacza, że przy spokojnej jeździe autostradowej auto powinno pokonać około 402 kilometry do całkowitego rozładowania baterii:

Przy porównaniu elektrycznymi crossoverami, Tesla Model X „Raven” gwarantuje o niemal 100 kilometrów większy zasięg niż następny w rankingu Nylanda Jaguar I-Pace (304 km). Mercedes EQC i Audi e-tron osiągają poniżej 300 kilometrów, co oznacza, że po około 2 godzinach (~240 km) trzeba zacząć rozglądać się za stacją ładowania.

Tesla Model X vs Audi e-tron

Tesla Model X należy do dużych samochodów (segment E-SUV). Jedynym autem elektrycznym, które konkuruje z nią w tym segmencie, jest Audi e-tron 55 Quattro oferujące 328 kilometrów realnego zasięgu na baterii. To o ponad 190 kilometrów mniej, ale cena Audi e-tron jest o 70 tysięcy złotych niższa:

> Aktualne ceny samochodów elektrycznych w Polsce [sierpień 2019]

Gdybyśmy jednak przeliczyli koszty zakupu samochodu na liczbę kilometrów, jaką możemy nim pokonać na jednym ładowaniu, w Tesli Model X Long Range każdy 1 kilometr kosztuje nas 792 złote pierwotnej ceny, podczas gdy w Audi e-tron – 1 060 złotych. Audi e-tron ma jednak pewną przewagę nad Teslą Model X, niemal całą baterię jest w stanie naładować z mocą 150 kW, co w dłuższej podróży może okazać się istotne.

Oto cały test, warto obejrzeć:

Wszystkie zdjęcia: (c) Bjorn Nyland / YouTube

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:

Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.

Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]