Bjorn Nyland przeprowadził test zasięgu Tesli Model S Long Range AWD „Raven”. Okazało się, że samochód jest w stanie przejechać do 644 kilometrów na jednym ładowaniu przy 90 km/h i do 473 kilometrów przy 120 km/h! To dziś najlepszy wynik na świecie.
Zasięg realny Tesli Model S „Raven”
Z pomiarów Bjorna Nylanda wynikło, że auto na 19-calowych felgach:
- przy 90 km/h przejeżdża do 644 km ze średnim zużyciem energii 14,4 kWh/100 km (144 Wh/km),
- przy 120 km/h przejeżdża do 473 km ze średnim zużyciem energii 19,6 kWh/100 km (196 Wh/km).
Obydwa pomiary przeprowadzono przy dobrej pogodzie i kilkunastu stopniach Celsjusza, uwzględniono również 1-procentowy błąd licznika podczas pomiarów odległości. Auto jechało z obniżonym zawieszeniem, w trybie Range Mode, czyli maksymalizowało możliwy do pokonania zasięg.
> Pakiet Jazdy w Pełni Autonomicznej (FSD) w Teslach droższy od 1 lipca. „Wart ponad 100 tys. dolarów”
Okazało się, że przy 120 km/h, Tesla Model S „Raven” jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu więcej kilometrów niż Porsche Taycan 4S, Mercedes EQC, Jaguar I-Pace czy Audi e-tron poruszające się z szybkością 90 km/h!
Nyland naładował auta do 100 procent i rozładowywał je tak głęboko, jak wymagał tego test. Jeśli jednak przyjmiemy, że eksploatujemy samochody w obniżającym degradację przedziale 15-80 procent, do dyspozycji zostaje nam:
- 419 km przy 90 km/h,
- 307 km przy 120 km/h.
Pierwszą szybkość trudno uznać za przydatną podczas długich podróży, ale 120 km/h sprawdzi się już nawet na autostradzie. Gdyby okazało się, że po drodze mamy Supercharger, możemy pokonać drogę dwoma szybkimi skokami po 450+300 kilometrów.
Warto na zakończenie dodać, że Bjorn Nyland testował Teslę Model S Long Range, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych jest już sprzedawana Tesla Model S Long Range Plus. Nie jest jasne, czy wariant „Plus” byłby w stanie osiągnąć jeszcze lepszy zasięg: samochód nie różni się ani pojemnością baterii, ani innymi parametrami technicznymi.
Całe nagranie, warto zobaczyć:
Tesla Model S „Raven”, specyfikacja:
- segment: E,
- pojemność baterii: ~92-93 kWh (~102-103) kWh,
- masa: 2,2 tony
- zasięg: 610 jedn. WLTP, 629 km EPA,
- konkurencja: Tesla Model X (segment E-SUV, droższa, mniejszy zasięg), Audi e-tron (segment E-SUV, mniejszy zasięg), Porsche Taycan 4S (auto sportowe, mniejszy zasięg), Tesla Model 3 Long Range AWD (mniejsza, mniejszy zasięg),
- cena: od 410 tys. złotych