Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla Model 3 SR+ kontra Polestar 2 LR. Podobne cenowo, Tesla lepsza lub zdecydowanie lepsza [Carwow]

Portal Carwow przeprowadził test porównawczy Tesli Model 3 Standard Range Plus i Polestara 2 Long Range z napędem na jedną oś. Obydwa auta okazały się podobne, choć lepsze noty regularnie zbierała Tesla: za frajdę z jazdy, za widoczność. Polestar 2 najgorzej wypadł w teście zużycia energii, większa i droższa bateria oferowała właściwie taki sam zasięg, jak najmniejsze akumulatory Tesli Model 3!

TEST: Polestar 2 LR kontra Tesla Model 3 SR+

Polestar 2 w prezentowanym wariancie ma jeden silnik napędzający przednie koła. W Tesli Model 3 silnik napędza koła przy tylnej osi. Auta mają następujące dane techniczne:

Tesla jest o około 300 kilogramów lżejsza i o 41 kW mocniejsza, co znacząco wpłynęło na dynamikę obu aut. Polestar 2 rozpędził się do 60 mph/97 km/h w 7,3 sekundy (obietnica producenta: 7,2 s), podczas gdy Model 3 SR+ osiągnął tę samą szybkość po 5,2 sekundy (deklaracja: 5,3 s).

Podczas jazdy po podmiejskiej drodze z licznymi zakrętami zdecydowane pochwały zbierała Tesla. Siedzi się w niej niżej, widoczność jest dobra, samochód dobrze przyspiesza. W Polestarze 2 kierownica działa lekko, człowiek nie otrzymuje żadnych informacji o drodze, a samochód zachowuje się jak normalne auto. Przyspiesza jak elektryk, nie daje szczególnych emocji z jazdy.

Wnętrza obydwu modeli są minimalistyczne, Polestara 2 pochwalono za lepsze wykonanie (po prawej), okazało się natomiast, że ma mniejsze schowki:

Przy jeździe miejskiej ponownie lepsze noty otrzymała Tesla Model 3: za dobrą widoczność zza kierownicy i lepsze zawieszenie, choć gdzieś w tylnej części nadwozia pojawiały się hałasy. Obydwa samochody oferują zbliżony i wystarczający promień zawracania oraz one-pedal driving, chociaż w Polestarze 2 ten ostatni mechanizm działał nieco bardziej intuicyjnie, bez odcinka toczenia się na końcu.

Tesla oferuje więcej przestrzeni na tylnej kanapie, ma w standardzie panoramiczny szklany dach, nie ma natomiast wnęk na stopy, bo podłoga jest płaska. Podłoga Polestara 2 z wnękami powoduje, że kolana są nieco niżej, ale na środkowym miejscu kanapy będzie zdecydowanie mniej wygodnie. Przy montowaniu fotelika dziecięcego w Tesli Model 3 trudniej jest trafić w punkty mocowania Isofix. Jednak w tym porównaniu również lepiej oceniano Teslę Model 3.

Profil podłogi Polestara 2 (c) Carwow

W trakcie jazdy autostradowej przyspieszenie Polestara 2 okazało wystarczające, samochód był nieźle wyciszony, brakowało mu natomiast pewnych opcji jazdy półautonomicznej, które w Tesli otrzymuje każdy nabywca, bo Autopilot jest standardem. Wyciszenie Tesli Model 3 okazało się zbliżone, tylko zawieszenie hałasowało przy poprzecznych przerwach w jezdni.

Podsumowanie: Tesla lepsza lub znacząco lepsza

Przestrzeń bagażowa obu aut okazała się bardzo podobna, chociaż przerzucanie dużej ilości toreb powinno być wygodniejsze w Polestarze 2 (nadwozie hatchback). Jednak należąca do chińskiego Geely marka przegrała z kretesem, gdy porównano zużycie energii w obu samochodach. Tesla Model 3 na testowym odcinku o długości 26 kilometrów zużyła 13,2 kWh/100 km. Na tej samej trasie Polestar 2 potrzebował aż 19,4 kWh, o 46 procent (!) więcej. Jeśli zatem chcemy w Polestarze 2 osiągnąć zasięg Tesli Model 3 SR+, musimy wybrać baterię o większej pojemności.

W ogólnym rozrachunku wygrała Tesla Model 3. Warto obejrzeć, nawet jeśli te niedające się pominąć reklamy w filmach Carwow stają się coraz bardziej uciążliwe…:

Aktualizacja 2021/11/17, godz. 12.22: nasz Czytelnik, Pan vwir, zwrócił nam uwagę w komentarzach, że to jednak o wnętrzu Polestara 2 mówi się, że jest lepsze. Nie słyszymy tam tego „over”, ale kolejne zdanie wskazuje, że to tłumaczenie jest właściwe. Zmodyfikowaliśmy tekst.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 2]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version