Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla Model 3 Performance kontra Kia EV6 GT. EV6 GT świetnie, przyspieszenie porównywalne, lepsze hamulce [YouTube]

Kanał The Fast Lane na YouTube przeprowadził test Kii EV6 GT i Tesli Model 3 Performance. Samochody ścigały się na 1/4 mili ze startu zatrzymanego, ze startu ruchomego, hamowały z użyciem hamulców oraz z wykorzystaniem rekuperacji. Kia EV6 GT szła maska w maskę z Teslą Model 3 Performance, a gdyby miała nieco niższe nadwozie, mogłaby pokonać Teslę. Widać, że południowokoreański producent celował w ten konkretny samochód z firmy Muska, że był on benchmarkiem przy pracach rozwojowych. 

Kia EV6 GT a Tesla 3 Performance

Nie przedłużajmy:

Wspomnieliśmy o wysokości nadwozia, ponieważ Kia mocno swego czasu upierała się, że EV6 jest SUV-em. Auto ma 1,545 metra wysokości, podczas gdy Tesla Model – 1,443 metra. Dla porównania: Tesla Model Y, która niewątpliwie ma nadwozie typu SUV, ma 1,624 metra wysokości. Kia jest zatem crossoverem, ale niższym niż konkurencja.

Moc Kii EV6 GT to w sumie 430 kW/585 KM, moment obrotowy wynosi 740 Nm. Producent chwali się przyspieszeniem EV6 GT do 100 km/h w 3,5 sekundy. Tesla nie informuje publicznie o mocy Modelu 3 Performance, z dokumentacji wynika maksymalnie 340 kW/462 KM, ale na hamowni samochód bez problemu uzyskiwał 385 kW/523 KM i 651 Nm. Na papierze Kia EV6 GT wypada więc lepiej, przyspiesza też podobnie, bo Tesla podaje 3,3 sekundy z odjęciem pierwszej stopy toczenia się.

Włączanie trybu maksymalnej mocy w Kii EV6 GT (c) The Fast Lane

W wyścigu na 1/4 mili ze startu zatrzymanego Tesla Model 3 wygrała, zeszła poniżej 12 sekund, podczas gdy Kia EV6 GT regularnie pokonywała ten sam dystans w czasie przekraczającym 12 sekund. Gdy obydwa samochody startowały jadąc, wyścig był niezwykle wyrównany. Ostatecznie o włos lepsza okazała się Kia EV6 GT, bo Tesla „traciła moc” przy 180-190 km/h. Zaskakująco wypadł test hamowania: Kia EV6 GT zatrzymała się szybciej zarówno przy normalnych hamulcach, jak też w trybie i-Pedal. Gdyby podsumować punkty dla kategorii wydajnościowych (bez rekuperacji), byłoby mniej więcej 1,5:1,5 z minimalną przewagą EV6 GT.

Tesla Model 3 Performance startuje obecnie od 284 990 złotych, jej konfigurator jest TUTAJ. Kia EV6 GT kosztuje od 399 900 złotych, konfigurator jest TUTAJ.

Komentarz Sceptycznego entuzjasty dobrze podsumowuje EV6, ale wytyka też wady EV6 GT:

Niezależnie od tego co im przyświecało Kia stworzyła kawał dobrego samochodu. Świetne osiągi, dopieszczony stylistycznie. Tesla wygląda przy EV6 trochę jak ubogi kuzyn. Wersja GT ma jednak jak dla mnie 3 główne problemy. Cena jest mocno przegięta, to raz. Spory apetyt na prąd, to dwa. Sprawa numer 3, kierownica. Ta nie dość, że wydaje się dość duża, to jeszcze bardziej kojarzy się z amerykańskimi krążownikami, nijak ze sportem. GT mogło dostać coś lepszego, zwłaszcza za 400k PLN.

Jego wypowiedź jest TUTAJ.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4]
Exit mobile version