Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) opublikowała wynik testu zasięgu Polestara 2. Samochód oferuje 375 kilometrów na jednym ładowaniu z baterii o pojemności 74 (78) kWh. Zużycie energii w trybie mieszanym to około 23 kWh/100 km (230 Wh/km). Zgodnie z procedurą WLTP Polestar 2 pokonuje 470 jednostek odległości na jednym ładowaniu.
Polestar 2: EPA, WLTP i zasięg realny
Portal www.elektrowoz.pl podaje zawsze dane EPA jako „zasięg realny w trybie mieszanym” ponieważ liczne testy pokazują, że podejście to się sprawdza. Uwzględniamy jednak wartości uzyskane dzięki procedurze WLTP, ponieważ mówi ona, jaki będzie maksymalny zasięg samochodu w mieście albo przy stosunkowo wolnej jeździe poza miastem (do ~470 km).

Zasięgi Polestara 2, Volvo XC40 Recharge P8, Tesli Model 3 Long Range AWD i Tesli Model Y Long Range AWD według EPA (c) fueleconomy,gov
Zasięg Polestara 2 według EPA (375 km) jest niższy niż wartość wyliczona przez nas z WLTP (~402 km), co oznacza, że dane EPA mogą być lekko niedoszacowane. Nie wiemy, jak w chińskich samochodach, ale przy europejskich i południowokoreańskich to dość popularne podejście: producent jako mający wpływ na wynik EPA podaje nieco niższe wartości niż auto jest w stanie osiągnąć.
Według pomiarów Nextmove przy jeździe autostradowej „staram się trzymać 130 km/h” Polestar 2 powinien osiągnąć 273 kilometry zasięgu:
> Autostradowy zasięg Polestara 2 i Tesli Model 3 – test Nextmove. Polestar 2 nieco słabiej [wideo]
Dość dobrze pasuje do reguły, że jazda autostradowa powoduje obniżenie zasięgu WLTP o połowę plus margines na dotarcie do stacji ładowania. Lub o około 30 procent, gdy za bazę weźmiemy zasięg samochodu według EPA.
Polestar 2 to samochód górnej części segmentu C. Dysponuje dwoma silnikami (AWD) o łącznej mocy 300 kW (408 KM) i baterią o pojemności 74 (78) kWh. Ten sam zespół napędowy wykorzystuje elektryczne Volvo XC40 Recharge P8, które jednak za sprawą większej bryły nadwozia osiąga gorsze rezultaty:
> Realny zasięg Volvo XC40 P8 Recharge to tylko 335 kilometrów [EPA]