Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Polestar ufundował badanie nt. zasięgu elektryków. Tesla Model 3 najgorsza. Wygrało Audi e-tron, drugi Polestar 2

„Niezależna firma” opłacona przez Polestara przeprowadziła symulację zużycia energii pięciu samochodów elektrycznych podczas jazdy autostradowej z szybkością 113 km/h. Okazało się, że Tesla Model 3 wypadła najgorzej. W czym? Nie, wcale nie w kwestii zasięgu w kilometrach…

Tesla Model 3 z najgorszym wynikiem w stosunku do EPA

W badaniu brano pod uwagę, jak dany model samochodu dotrzymuje obietnicy w kwestii zasięgu wyznaczonego przez procedurę Agencji Ochrony Środowiska (EPA). Ranking prezentował się następująco (źródło):

  1. Audi e-tron – 92 procent zasięgu EPA,
  2. Polestar 2 – 82 procent zasięgu EPA,
  3. Jaguar I-Pace – 80 procent zasięgu EPA,
  4. Polestar 2 Performance Pack – 79 procent zasięgu EPA,
  5. Tesla Model 3 Performance – 75 procent zasięgu EPA.

Wnioski? Według autorów raportu, Audi e-tron jest „najbardziej wydajne”, Tesla Model 3 jest najgorsza, a Polestar 2 wypada całkiem nieźle. Gdy jednak spojrzymy na osiągnięte zasięgi w wartościach bezwzględnych, ranking ułoży się zgoła inaczej:

  1. Tesla Model 3 Performance377 km w teście, 499 km EPA [dotyczy wcześniejszych roczników; obecnie: 481 km EPA],
  2. Polestar 2330 km w teście, 402 km EPA,
  3. Polestar 2 Performance Package317 km w teście, 402 km EPA,
  4. Jaguar I-Pace303 km w teście, 377 km EPA,
  5. Audi e-tron301 km w teście, 328 km EPA.

Polestar 2 Performance Package osiąga 84 procent wyniku Tesli Model 3 Performance. Najbliżej jej jest Polestar 2, który który dojeżdża do 88 procent zasięgu Tesli Model 3 Performance. Oczywiście cały czas przy amerykańskiej szybkości autostradowej wynoszącej 113 km/h.

> Autostradowy zasięg Polestara 2 i Tesli Model 3 – test Nextmove. Polestar 2 nieco słabiej [wideo]

W tym rankingu warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną ciekawostkę. Otóż eksperyment był opłacony przez Polestara 2, w związku z tym inżynierowie z organizacji badawczej znali realny zasięg Polestara 2 według EPA: 250 mil / 402 kilometry. Tymczasem w amerykańskim konfiguratorze samochodu nadal widnieje wartość zaplanowana, wymarzona: „Cel: 275 miles (EPA)”, czyli 443 kilometry.

To przekłamanie o 10 procent w górę. Trochę nieładnie:

Zdjęcie otwierające: (c) Cleanerwatt / YouTube

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version