Gdy chiński Great Wall Motors rozpoczął sprzedaż Ora Good Cat w Tajlandii w cenie odpowiadającej około 108 000 złotych, momentalnie zebrano na niego kilka tysięcy rezerwacji. Ale transport do Europy i cła kosztują. Ten sam model w Zjednoczonym Królestwie będzie startował od 25 000 funtów. W Polsce byłoby to około 139 000 złotych.

Ora Cat. Dobry Kot. Zgrabny, miły dla oka, dobrze wyposażony

Ora [Good] Cat to elektryczny hatchback o wymiarach lokujących go na pograniczu segmentów B i C (423,5 cm długości, 182,5 cm szerokości, 159,6 cm wysokości), a więc powyżej Mini Electric czy Volkswagena Beetle i w okolicy elektrycznej Syreny vel Vosco EV2.

Samochód może być wyposażony w baterię o pojemności 47,8 lub 63,1 kWh (wartości całkowite). Ta pierwsza obiecuje 338 jednostek WLTP zasięgu, druga – 418 jednostek WLTP. Wartości te powinny przełożyć się na odpowiednio 270-290 i 330-360 kilometrów realnie w trybie mieszanym [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Nawet wariant z mniejszą baterią wydaje się wystarczający do miejsko-podmiejskiej eksploatacji. Przy założeniu, że ładujemy go raz w tygodniu, mielibyśmy do dyspozycji co najmniej 39 kilometrów na dobę (w mieście: 45 kilometrów).

Przedstawiciel kanału Fully Charged miał okazję zapoznać się z wersją, która będzie dostępna na terenie Zjednoczonego Królestwa. Owszem, auto nie posiadało podstawowej wersji wyposażenia, ale prowadzący uznał, że Chińczycy wyraźnie chcą pokazać, że „Made in China” nie oznacza „tani i kiepski”. Szczególnie, że spora część materiałów i rozwiązań ma być dostępna nawet w wersji bazowej.

Ora Cat w podstawowej wersji wyposażenia będzie miała ciemne wnętrze, dwa wyświetlacze o przekątnej 10,25 cala oraz obsłuży Android Auto i Apple CarPlay w wersji bezprzewodowej. Standardem mają być też czujniki zbliżeniowe i widok 360 stopni. Opcją będzie m.in. szklany szyberdach. Maksymalna moc ładowania samochodu ma wynieść 80 kW (media dalekowschodnie mówią o 60 kW), auto osiągnie więc poziom Kii e-Niro czy e-Soul. Na pokładzie znajdzie się też miejsce dla 3-fazowej ładowarki o nieznanej dziś mocy.

Moc Ora Cat to 120 kW (163 KM) – w mediach dalekowschodnich ponownie mówi się o niższej wartości wynoszącej 105 kW (143 KM) – napędzane będą przednie koła. Ogólne wrażenia? Oglądający nie miał szans na przejażdżkę, natomiast spodobały mu się europejskie nuty, nietuzinkowa stylistyka i dobrej jakości wnętrze. Samochód ma się pojawić w brytyjskiej ofercie w 2022 roku.

Warto obejrzeć:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]