Volkswagen udostępnił wybranym testerom VW ID.5 GTX, czyli Volkswagena ID.4 w nadwoziu coupe i z napędem na obie osie. Samochód ma zostać oficjalnie pokazany 7 września podczas targów IAA Mobility 2021, ale już dziś znamy właściwie wszystkie jego dane techniczne: Volkswagen ID.5 GTX to po prostu ID.4 GTX z lekko zmienionym nadwoziem.

Volkswagen ID.5 GTX w prezentacji Nextmove

Nowy VW ID.5 ma być oferowany w dwóch wariantach:

  • GTX z napędem na obie osie, maksymalną mocą 220 kW (299 KM) i baterią 77 (82) kWh,
  • regularnym z napędem na tył, silnikiem o mocy 150 kW (204 KM) i baterią 77 (82) kWh [ale tutaj pewnie będzie więcej opcji].

Mimo innego kształtu nadwozia w tylnej części oraz dodatkowych 3 centymetrów długości, pojemność bagażnika VW ID.5 ma wynosić tyle samo, co w ID.4 – 543 litry. Największą różnicą w stosunku do wersji z nadwoziem SUV mają być minimalnie niższe opory powietrza, które powinny przełożyć się na nieco lepsze zasięgi ID.5 w stosunku do ID.4. Przypomnijmy: zasięg VW ID.4 GTX wynosi do 480 jednostek WLTP, czyli do 410 kilometrów realnie w trybie mieszanym (patrz też: test VW ID.4 GTX, Forda Mustanga Mach-E i Hyundaia Ioniqa 5).

Pod względem wrażeń z jazdy samochód nie różni się od Volkswagena ID.4 GTX czy Audi Q4 e-tron 50 Quattro. Natomiast przewagą Audi w stosunku do Volkswagenów jest inny interfejs użytkownika oraz możliwość sterowania klimatyzacją za pomocą fizycznych przycisków. W Volkswagenach korzystamy albo z ekranu (co jest niewygodne), albo z dotykowych płytek, których w nocy nie sposób namierzyć – w tym ostatnim przypadku rekomendujemy polecenia głosowe („Jest mi zimno/ciepło” albo „Ustaw temperaturę na x stopni”).

Testerzy nie mogli pokazać wnętrza auta, ale z tych fragmentów, które pojawiły się w kadrze, wynika, że model nie będzie się szczególnie różnił od swojego brata z nadwoziem typu SUV:

Zaletą VW ID.5 w stosunku do Audi Q4 e-tron Sportback na pewno będzie niższa cena. Samochód powinien powinien startować w okolicy 233-239 tysięcy złotych za wariant ID.5 GTX, a więc dobre 15-20 tysięcy niżej niż najszybsze Audi Q4 [spekulacje www.elektrowoz.pl, ceny Audi Q4 e-tron 50 i VW ID.5 GTX nie są znane]. Debiut modelu nastąpi 7 września 2021 roku.

Całe nagranie, można obejrzeć:

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: