Nie poświęcaliśmy zbyt wiele czasu Mini Electric, tymczasem, jak się okazuje, samochód zbiera całkiem pochlebne recenzje wśród naszych Czytelników. Postanowiliśmy zatem sięgnąć do nagrań Bjorna Nylanda, który przeprowadził test Mini Coopera SE i sprawdził jego zasięg przy normalnych i autostradowych szybkościach.

TEST: Mini Electric na drogach wojewódzkich i autostradzie

Mini Electric to samochód segmentu B, niewielkie auto miejskie zbudowane na podwoziu BMW i3S z baterią 94 Ah / 28,9 (32,6) kWh, silnikiem o mocy 135 kW (184 KM) i napędem na przód. Warto zwrócić uwagę, że jeśli chodzi o pojemności baterii, nowe BMW i3/i3S dysponuje już 39 (42) kWh / 120 Ah. Cena Mini Electric w Polsce startuje od 143 300 złotych, od rocznika modelowego (2022) w autach standardowo montowana jest pompa ciepła. Konfigurator samochodu znajduje się TUTAJ.

Właśnie taki model kupił nasz Czytelnik tokwi, czym nie omieszkał się pochwalić na Forum Elektrowozu. Nyland testował poprzedni rocznik modelowy – z przodu ma niewielkie światła przeciwmgielne zamiast pionowych szczelin wyprowadzających strumień powietrza poza koła – więc gdy chodzi o zasięgi nowa wersja może wypadać jeszcze odrobinę lepiej.

 

 

Według WLTP Mini Electric powinno przejeżdżać 234 jednostki, co odpowiada 200 kilometrom realnie w trybie mieszanym. Auto okazało się wyjątkowo efektywne, przy szybkości 90 km/h zużywało 12,8 kWh/100 km, co powinno przełożyć się na 236 kilometrów zasięgu w idealnych warunkach. Praktycznie tyle, ile wynika z procedury WLTP.

Przy 120 km/h Mini Cooper SE również okazał się bardzo oszczędny, zużywał zaledwie 17,7 kWh/100 km, co przełoży się na 163 kilometry zasięgu. Oczywiście, dystans nie jest porażający, bo Mini Electric dysponuje mikroskopijną baterią, ale wynik lokuje samochód w ścisłej światowej czołówce.

Ekran środkowy w Mini. Obręcz wskazuje poziom naładowania baterii

Warto obejrzeć:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: do sięgnięcia po Mini zainspirowały nas pytania i zakup Czytelnika, ale też pytanie ze strony Mini o możliwość uruchomienia kampanii na stronach. Postanowiliśmy zapiąć ją testowo, nieodpłatnie. Dzięki niej na jazdy próbne Mini możecie zapisać się TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: