Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Mazda MX-30 – realny zasięg przy 90 i 120 km/h. Bardzo słabo, ale super wyposażenie i cena [test Nylanda]

Bjorn Nyland przetestował realny zasięg Mazdy MX-30 na zimowych oponach w warunkach zbliżonych do zimowych (1-3 stopnie Celsjusza). Auto nie błyszczało, ale Nylandowi spodobało się wyposażenie oraz dobra cena modelu. Doszedł do wniosku, że Mazda MX-30 może być ciekawym nabytkiem do jeżdżenia po mieście.

Mazda MX-30 – test zasięgu w warunkach odpowiadających polskiej zimie

Zacznijmy od drobnego wstępu, czyli od przedstawienia samochodu. Mazda MX-30 to crossover segmentu C-SUV z baterią o pojemności całkowitej wynoszącej 35,5 kWh. Mazda zdecydowała się na tak niską wartość, żeby „obniżyć ślad węglowy” pojazdu. Auto dysponuje silnikiem o mocy 107 kW (145 KM) i powinno pozwalać na pokonanie 200 jednostek WLTP. Cena MX-30 startuje obecnie od nieco ponad 124 tysięcy złotych.

W teście Bjorna Nylanda samochód naładowany do pełna oszacował, że pokona na baterii 170 kilometrów. Warto jednak podkreślić, że pogoda była zła, było zimno, mokro i padał deszcz, co negatywnie wpływa na zasięg.

Realny zasięg Mazdy MX-30 przy 90 km/h zimą = 159 km (100->0 proc.)

Już przy 90 km/h samochód wypadł dość słabo, test trzeba było zakończyć wcześniej niż zwykle, żeby naładować baterię. Średnie zużycie energii wyniosło 18,9 kWh/100 km (189 Wh/km), na 94 procent baterii udało się pokonać 149,6 kilometra. To oznacza, że na pełnej baterii samochód przejechałby 159 kilometrów.

Jako że samochody elektryczne przy tej temperaturze gubią zwykle 1/5-1/4 zasięgu, można próbować szacować, że latem, przy optymalnej temperaturze i spokojnej jeździe Nylanda, zasięg Mazdy MX-30 wyniósłby 199-212 kilometrów, co jest naprawdę bardzo dobrym wynikiem i pasuje do wyniku uzyskanego dzięki procedurze WLTP.

Realny zasięg MX-30 przy 120 km/h zimą = 110 km

Przy 120 km/h i niesprzyjającej aurze, Mazda MX-30 była w stanie przejechać 99,8 kilometra zużywając 91 procent energii. Oznacza to, że auto na pełnej baterii pokonałoby niecałe 110 kilometrów przy średnim zużyciu energii wynoszącym 27,4 kWh/100 km (274 Wh/km). Na tej podstawie szybko przeliczymy, że użyteczna, dostępna dla kierowcy pojemność baterii wynosi zaledwie 30 kWh, dlatego od dziś Mazdę MX-30 będziemy opisywać jako posiadającą akumulator o pojemności 30 (35,5) kWh.

Podczas testu Nyland zwrócił uwagę na dobre wyciszenie kabiny i dobrej jakości system audio. Istotnym dodatkiem może być też HUD, który należy do pakietu wyposażenia standardowego, także w Polsce.

Warto obejrzeć:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 3.5]
Exit mobile version