Po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi pod naszym pytaniem o trasę, którą powinniśmy obrać podczas testu BMW i4, doszliśmy do wniosku, że najlepiej będzie, gdy powtórzymy eksperyment naczelnego Chip.pl. Wsiądziemy do samochodu w Warszawie i spróbujemy dojechać nim do Słupska. Warunki powinny być zbliżone, temperaturę też postaramy się tak dobrać, żeby pasowała. Nie planujemy żadnych podchodów, wyznaczymy sobie trasę w nawigacji samochodu, kontrolnie zrobimy to też w ABRP – i wyruszymy.

Ten artykuł odświeża się samoczynnie co godzinę.

Aktualizacja 2023/02/24 (piątek), godz. 13.08

Samochód jest TUTAJ (Mapy Google, nie wymagają zalogowania).

Aktualizacja 2023/02/23 (czwartek), godz. 17.46

Na Forum BMW i4 wrzuciłem wątek z opisem przygotowań: BMW i4 eDrive40 /test/ – Elektrowóz Tour 2023. Mam mały dylemat, co robić, bo ABRP i nawigacja BMW proponują inne trasy.

Aktualizacja 2023/02/23 (czwartek), godz. 13.34

Samochód to BMW i4 eDrive40, dokładnie ten sam, którym jechał redaktor naczelny Chip.pl (rejestracja WY 585VE). Trasa to Warszawa – Słupsk, pierwszy nocleg w Ustce. W sobotę, 25.02, spotykamy się z Panem Bronkiem, który opowie nam o swoim Modelu X Plaid 🙂 Tego samego dnia możemy się spotkać gdzieś w Słupsku (później) lub Koszalinie (wcześniej, ale popołudniem).

Wyruszam w piątek, 24.02. Drogi powrotnej jeszcze nie wybrałem. W moim domu znowu rozwija się jakaś choroba, więc na spotkaniach mogę występować w maseczce. Swoją drogą: to nie jest oklejenie, ten lakier naprawdę jest matowy. Interesująco to wygląda:

Poniżej znajduje się oryginalny wpis:

Trasa Warszawa – Słupsk (i dalej) elektrycznym BMW

Naczelny Chip.pl miał do przejechania trasę o długości 470 kilometrów (źródło). Mapy Google wyznaczyły czas przejazdu na 5:15 h, on podkreślił, że samochodem spalinowym nawet z postojami nie potrzebuje więcej niż 5,5 godziny. Efektywnie na jej pokonanie (z ładowaniami) zmarnował 7 godzin. Jako że jego podróż wygląda na odbijającą w dół pod obwodnicą Słupska, postanowiłem, że od siebie z domu (Łukowska, Warszawa) dojadę na parking przy Castoramie (Mapy Google TUTAJ). Różnica to 2 kilometry, nie powinna w istotny sposób wpłynąć na czas jazdy.

Mam w tej chwili dylemat, czy ruszać w piątek w godzinach popołudniowych, żeby zachować porę startu (15.20, tyle że w poniedziałek), czy może ruszyć w sobotę rano, żeby wstrzelić się w identyczne temperatury. Zachowanie pory startu oznacza, że ryzykuję tłok na ładowarkach, tłok na wyjeździe, generalnie: zaburzony eksperyment. Mimo tego skłaniam się właśnie ku tej opcji, bo w razie wypadku/zatoru zawsze mogę zawrócić do Warszawy i ruszyć ponownie następnego dnia.

Trasa Warszawa – Słupsk, którą wyznaczyły Mapy Google. Mamy nadzieję, że Mapy BMW i ABRP się z nią zgodzą 🙂 Nawiasem: czy ten przycisk EV Charging był tam zawsze?

Nocleg zaplanowałem sobie ciut dalej, w Kołobrzegu w Ustce. Gdyby ktoś miał ochotę zobaczyć BMW i4 akurat w tym mieście, to w sobotni wieczór (25.02) jestem wolny. Planuję też trasę powrotną (niedziela, między porankiem a popołudniem). Co najmniej raz zatrzymam się na ładowanie, więc jeśli macie Państwo propozycje, gdzie powinienem to zrobić – zapraszam do komentarzy. Byłoby fajnie, gdyby po drodze udało się zrobić mały test, pętlę, porównanie zużycia energii BMW i4 i auta z podobnego segmentu, na przykład Tesli Model 3, ale to w miarę możliwości i zmęczenia.

W dniu podróży zaktualizuję TEN ARTYKUŁ, który Państwo akurat czytacie. Podam dokładny plan oraz link pozwalający na śledzenie na żywo mojej pozycji. Choć z naszymi finansami jest ostatnio tak sobie, jak zwykle postaram się o drobny poczęstunek i coś do picia 😉

Ps. Na razie nie mam sprecyzowanego planu powrotu. Jedna z opcji to przez Bydgoszcz, żeby sprawdzić, jak elektryk poradziłby sobie z trasą, którą pokonywałem nocą po zalaniu mieszkania. Druga to A1 i A2, żeby zahaczyć o Ionity. Trzecia to oczywiście S7.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 3.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: