Bjorn Nyland przeprowadził test Hyundaia Ioniqa 6 RWD na 18-calowych felgach i zimowych oponach. Samochód przy szybkości autostradowej 120 km/h byłby w stanie pokonać do 381 kilometrów przy kompletnym rozładowaniu baterii. Z kolei przy 90 km/h – co odpowiada też jeździe miejsko-podmiejskiej – na jednym ładowaniu do pełna przejechałby 504 kilometry.
Według procedury WLTP Hyundai Ioniq 6 na 18-calowych felgach powinien osiągnąć 614 jednostek, co zgodnie z naszymi szacunkami (0,6 x WLTP) powinno przełożyć się na 368 kilometrów zasięgu. Wynik testu lepszy niż w obliczeniach oznacza dobrą optymalizację samochodu pod kątem jak najniższych oporów powietrza.
Hyundai Ioniq 6 RWD, test zasięgu
Już na dzień dobry pojawia się ciekawostka: użyteczna pojemność baterii deklarowana przez BMS to 72,6 kWh, co oznaczałoby, że pojemność akumulatora Ioniqa 6 powinniśmy zapisać mniej więcej tak: 77,4 (73) kWh. Wartość 72,6 kWh idealnie pasuje do… dawnego Ioniqa 5 z baterią bez dwóch modułów, której deklarowana pojemność całkowita faktycznie wynosiła 72,6 kWh (patrz: Nowy Hyundai Ioniq 5 (2023) z baterią 77,4 zamiast dotychczasowych 72,6 kWh). Tutaj jednak 72,6 kWh to wartość użyteczna, dostępna dla kierowcy. Ostatecznie wyszło, że jest to 75,1 kWh, według naszego zapisu: 77,4 (75) kWh.
Zdaniem Nylanda samochód jest cichy, na poziomie niektórych aut niemieckich. Jazda jest komfortowa, co ma być zasługą zarówno za sprawą długiego rozstawu osi, jak też odpowiednio przystosowanego zawieszenia. Head-up został ustawiony w taki sposób, że nawet niezbyt wysokiemu Nylandowi potrafił chować się za krawędzią obudowy. Waga Hyundaia Ioniqa 6 z kierowcą to 2,08 tony:
Maksymalna moc, jaką mogła oddać bateria, wyniosła 271,46 kW. Dokładnie tyle samo wynosiła maksymalna moc, którą można było odzyskać w procesie rekuperacji (dolny rząd po prawej na ilustracji poniżej, parametr MaxREGEN); później wartość ta urosła nawet do 277 kW. A zatem Hyundai Ioniq 6 powinien mieć możliwość ładowania z mocą około 270 kW, co jest wynikiem lepszym od Porsche Taycan i Audi e-tron GT. Przy czym „możliwość rozpędzenia się” nie oznacza, że tak właśnie będzie. Lepsza nieco niższa maksymalna moc ładowania, ale za to utrzymywana dłużej.
Ostateczne wyniki dotyczące zasięgu to (pogrubieniem zaznaczyliśmy wartości uzyskane przez Nylanda):
- 504 km przy 90 km/h i rozładowaniu baterii do 0,
- 302 km przy 90 km/h i baterii pracującej w przedziale 80->20 procent,
- 381 km przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do 0,
- 343 km przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do 10 procent (szukamy ładowarki w trasie),
- 305 km przy 120 km/h i baterii ładowanej w przedziale 10->90 procent (bo samochody na E-GMP długo trzymają dobrą moc uzupełniania energii).
Warto obejrzeć:
Tour Elektrowozu i Hyundai Ioniq 6
A gdybyście chcieli zobaczyć Ioniqa 6 z bliska wcześniej niż wszyscy inni, to bardzo prosimy o zgłaszanie propozycji. Niestety, wybierzemy tylko jedną lokalizację:
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: