Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Hyundai Ioniq 5 a Tesla Model Y Performance MiG – wrażenia po przesiadce. Zalety i wady obu aut na swoim tle

Hyundai Ioniq 5 AWD i Tesla Model Y Performance to dwa najmocniejsze dziś samochody elektryczne Hyundaia i Tesli w segmencie D-SUV. Jako że mieliśmy okazję jeździć jednym i drugim w niedługich odstępach czasu, postanowiliśmy spisać podobieństwa i różnice między nimi. Oto takie wysoko subiektywne spojrzenie.

Hyundai Ioniq 5 AWD, specyfikacja:

Tesla Model Y Performance (2022) MiG (wersja wyprodukowana w Niemczech), specyfikacja:

Tesla Model Y Performance MiG i Hyundai Ioniq 5 AWD

Spisane poniżej cechy, które rzuciły nam się w oczy, są nieuporządkowane. Powinny być jednak odczuwalne w obu samochodach po przejechaniu maksymalnie 100 kilometrów. Siłą rzeczy oceny spis jest wysoce subiektywny. Co fascynujące, obydwa auta dają kierowcy poczucie pełnej kontroli, nawet przy wykorzystywaniu maksymalnej dostępnej mocy. W Tesli domyślny jest tryb dynamiczniejszy i bardziej agresywny, w Hyundaiu trzeba go włączyć – i wtedy wystarczy drobne muskanie pedału przyspieszenia, żeby samochód natychmiast reagował.

Tesla Model Y Long Range i Hyundai Ioniq 5 AWD obok siebie. To _nie_ jest Tesla, którą jeździliśmy, tę widać na otwarciu i zdjęciach poniżej

Tesla Model Y Performance a Hyundai Ioniq 5 – zalety Tesli

Tesla Model Y Performance MiG – wady

Latająca luzem uszczelka w drzwiach Tesli Model Y Performance MiG. Docisnąłem i gotowe, miałem okazję poczuć się trochę jak pracownik kontroli jakości w Giga Berlin 😉

Hyundai Ioniq 5 AWD a Tesla Model Y Performance – zalety Hyundaia

Hyundai Ioniq 5 AWD – wady

Podsumowanie

W tym zestawieniu Tesla ma przewagę jako samochód droższy, dynamiczniejszy, przestronniejszy, z lepszym oprogramowaniem. Prawdziwy szatan na kołach, kto ją kupi dla dynamiki, trakcji, funkcji, nie pożałuje wyboru.

Hyundai Ioniq 5 AWD jest konkurentem słabszej wersji Long Range i jego naprawdę sporą zaletą jest to, że nawet przy maksymalnym wyposażeniu pozwala na zaoszczędzenie kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wady? Nie wierzymy, żeby ta generacja zdołała dogonić Teslę pod względem jakości software’u (nie licząc Android Auto czy HUD-a), aktualizacji online, reflektorów, na pewno nie dogoni w kwestii zasięgu. Ale kto lubi licznik za kierownicą, miękko pracującą kierownicę, V2L a nie przepada za Elonem Muskiem, nie powinien zbyt łatwo rezygnować z auta z Korei Południowej.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 2.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version